Majoritatea mecanicilor recomandă să încălzești motorul pentru câteva minute sau chiar zeci de minute în sezonul rece, înainte de a începe să conduci.
Cu toate acestea, expertul în conducere defensivă, Titi Aur, oferă alternative care pot fi implementate în doar câteva secunde.
Sezonul rece aduce numeroase provocări pentru șoferi, nu doar din cauza gheții sau zăpezii, ci și din cauza temperaturilor scăzute care pot afecta performanța motorului mașinii.
Întrebarea care se pune este: cât timp ar trebui să încălzești motorul înainte de a începe să conduci?
Citește și: Modalitatea prin care șoferii pot anula punctele de penalizare. Prevederile Codului Rutier 2024
Iarna, după ce ai pornit motorul, se sugerează să îl lași să funcționeze la ralanti timp de câteva minute sau chiar zeci de minute.
Cu toate acestea, Titi Aur ridică întrebarea dacă această practică este doar un mit sau o necesitate reală.
"Uzurile sunt foarte mari atunci când motorul este foarte rece. Dacă pornesc motorul și îl las să meargă până la temperatura normală de funcționare, va dura foarte mult, voi polua foarte mult și va ajunge foarte greu la acea temperatură”, a explicat Titi Aur într-un clip postat pe canalul său de YouTube.
Așadar, șoferii trebuie să fie atenți în sezonul rece la modul în care e folosit motorul, pentru a evita uzura prematură a acestuia. Iar dacă motorul e rece, să nu îl forțeze.
Soluția pe care o are Titi Aur, este una mult mai rapidă și mai prietenoasă cu mediul înconjurător
Fostul pilot de raliuri și actualmente expert în conducere defensivă, Titi Aur, spune că nu e nevoie să stăm pe loc cu motorul la ralanti.
"Ideal este ca atunci când pleci iarna, sau chiar și în perioade mai puțin reci, pornești motorul și după câteva secunde, câteva zeci de secunde, poți să pleci de pe loc. Dar, atenție! Nu îl accelerezi, nu mergi la maximum, nu îl turezi.
Motorul se va încălzi mai repede decât dacă stau pe loc, nici nu voi polua, nu voi gaza locul respectiv. Motorul îl voi putea exploata la maxim doar atunci când e la temperatura ideală”, explică Titi Aur.
Așadar, motorul rece nu ar trebui turat peste 2.000 RPM.
Ceea ce înseamnă că accelerarea trebuie să fie una lentă, iar vitezele să fie schimbate la puțin peste 1.500 rotații pe minut (RPM).