Este vorba despre o propunere legislativă care a primit recent raport favorabil la Camera Deputaților, for decizional în acest caz.
Mai exact, şoferii români vor trebui să folosească faza scurtă pe toate drumurile publice, respectiv și pe cele naționale sau județene, nu doar pe autostrăzi, drumuri expres sau europene, așa cum scrie în prezent în Codul rutier.
Astfel, proiectul legislativ îi va obliga pe conducătorii auto să folosească luminile de întâlnire sau faza scurtă, așa cum mai sunt acestea cunoscute, și atunci când circulă, în timpul zilei, pe drumurile naționale sau pe cele județene.
În plus, conducătorii de autovehicule și tractoare agricole sau forestiere vor fi obligați să circule tot timpul cu faza scurtă aprinsă sau cu luminile pentru circulația diurnă (în engleză, DRL - Daytime Running Light) "pe toate categoriile de drumuri publice".
Cum vor proceda motocicliştii
Citeşte şi: Cât este amenda în 2023 dacă nu îţi funcţionează un far de la maşină
În ce-i priveşte pe motociclişti, legislația rutieră îi obligă pe aceştia să folosească luminile de întâlnire pe toată durata deplasării lor pe drumurile publice, fără să se numească clar, ca în cazul șoferilor, categoriile de drum pe care trebuie respectată obligația, potrivit avocatnet.ro.
După Camera Deputaților, propunerea legislativă trebuie să fie publicată în Monitorul Oficial, pentru a se putea aplica.
România este pe unul dintre ultimele locuri în topul siguranței rutiere, înregistrând anual aproape 100 de morţi din accidente, media europeană fiind la jumătate (49 de cazuri), arată statisticile Uniunii Europene.