Potrivit informaţiilor primite de Nemirschi de la fostul ministru al mediului, Attila Korodi, care nu a semnat Ordonanţa din decembrie, Guvernul Tăriceanu nu a făcut o analiză bine întemeiată, nu a discutat în mod serios această Ordonanţă, nefiind consultată nici Uniunea Europeană, nici cei interesaţi patronatele, producătorii.
Nicolae Nemirschi a precizat că, după suspendarea ordonanţei din decembrie, Guvernul va veni, în scurt timp, cu ajustări, "totul legat de influenţele valorice pe care le va avea asupra programelor pentru care această taxă era o sursă".
În luna aprilie, Executivul a decis introducerea taxei de poluare auto, calculată în funcţie de datele tehnice ale fiecărei maşini în parte, pe baza emisiilor de dioxid de carbon şi de noxe, aceasta înlocuind, la 1 iulie 2008, taxa de primă înmatriculare aflată în vigoare.
Pe baza acestei grile, taxa a crescut în cazul maşinilor noi vândute în România, în timp ce valorile au scăzut la jumătate pentru autovehiculele Euro 1 şi Euro 2 cu motoare de până în 2.000 de centimentri cubi, taxa rămânând totuşi mai mare pentru automobilele vechi de import.
După modificarea taxei auto, vânzările de maşini noi au început să scadă, iar cele de second-hand de import să crească.
În luna decembrie, pe fondul creşterii numărului de maşini second-hand importate, Guvernul a decis prin ordonanţă de urgenţă, ca taxa de poluare auto percepută la achiziţia maşinilor noi să fie suspendată începând cu 1 decembrie 2008, până la sfârşitul lunii decembrie 2009, pentru vehiculele Euro 4 cu motorizări de până la 2.000 centimetri cubi înmatriculate pentru prima dată în România şi în Uniunea Europeană.
De asemenea, taxa auto pentru achiziţia vehiculelor second-hand a fost triplată comparativ cu valorile din luna iulie.
Antena3.ro