Trei milioane de maşini din România circulă fără să deţină asigurare auto obligatorie - RCA.
Deşi riscă amenzi de până la 2.000 de lei, şoferii conduc cu speranţa că nu vor fi opriţi în trafic de poliţişti.
Acest lucru s-ar putea schimba, pentru că autorităţile vor să apeleze camerele de control de pe drumurile principale şi din marile oraşe.
Astfel, şoferii ar putea fi verificaţi fără să mai fie opriţi în trafic, dar modificările nu se opresc aici.
Citeşte şi: Cât este amenda în 2023 dacă nu îţi funcţionează un far de la maşină
Poliţele ar putea fi suspendate în perioada în care maşina nu e folosită.
Unul din trei şoferi circulă fără asigurare auto obligatorie - această statistică ar putea schimba total regulile de control.
Gradul de acoperire al poliţelor de răspundere civilă RCA, raportat la informaţiile cu privire la parcul auto din România la data de 31.12.2021, publicate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, este de aproximativ 70%, potrivit unui răspuns al ASF transmis către Parlamentul României.
"Gradul de acoperire al poliţelor de răspundere civilă RCA, raportat la informaţiile cu privire la parcul auto din România la data de 31.12.2021, publicate de către Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, este de aproximativ 70%. Gradul de acoperire este calculat ca raportul dintre numărul poliţelor RCA în vigoare la data de 31.12.2021 (6,72 milioane poliţe) şi parcul auto la 31.12.2021 (9,66 milioane autovehicule)", conform răspunsului ASF.
Poliţiştii nu vor mai fi nevoiţi să oprească maşini în trafic pentru controale de rutină pentru că se vor folosi de camerele video montate pe stradă.
Mai exact, poliţiştii se vor folosi atât de camerele care verifică acum rovinietele pe tronsoanele de drumuri principale, dar şi de camerele de supraveghere instalate în marile oraşe.
Bucureştiul dispune de 5.000 de camere de supraveghere. În sectorul 1 ar fi cele mai multe, peste 1.600. Pe locul doi, se află sectorul 3 cu peste 1.000 de camere de control şi supraveghere a traficului.
Dacă e să ne uităm la nivel naţional, oraşele Cluj, Oradea şi Timişoara dispun de cele mai multe dispozitive de control al traficului în format video.
Maşinile vor putea fi verificate chiar şi atunci când sunt parcate, însă legiuitorul a gândit şi o variantă de prelungire a poliţei de asigurare în cazul în care şoferul nu va folosi maşina pentru o perioadă lungă de timp.
"Am venit cu un proiect care aduce ajustări la legea RCA care se referă şi la această schimbare, dar mai sunt şi altele care vin odată cu noua directivă europeană care vine în 2024.
Poate fi suspendată poliţa de către cel asigurat dacă are maşina avariată şi va sta în service mai mult timp sau dacă rămâne fără permis, dar trebuie să vină cu o dovadă că e suspendat dreptul de circulaţie: Solicităm către poliţie suspendarea drepului de a circula a maşinii", spune Valentin Ionescu, director ASF.
În cazul în care apelaţi la această variantă, trebuie să ştiţi că veţi fi nevoiţi să scoateţi maşina de pe spaţiul carosabil.
Toate aceste modificări ar putea majora şi costurile asigurărilor RCA, spun specialiştii.