Zeci
de milioane de euro pentru vopsit şi spălat marcaje rutiere! Iar
preţul pentru spălat un metrul pătrat de marcaj este de 3 ori mai
mare decât cel pentru vopsit. Se întâmplă în
România, în urma unui contract dintre compania de
autostrăzi şi Plastidrum. Explicaţia, dată de ziariştii de la
?Gândul?, e cât se poate de simplă - fostul şef de
la compania de autostrăzi era la vremea semnării contractului şi
administratorul firmei respective.
Contractul încheiat
de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din
România şi firma Plastidrum pentru lucrări de marcaj rutier
cuprinde câteva ?ciudăţenii? care, susţin jurnaliştii
de la ?Gândul?, echivalează cu sume uriaşe în euro
câştigate de firma respectivă. În primul rând,
licitaţia a fost câştigată cu un tarif de 3,5 euro pentru
metrul pătrat de marcaj cu vopsea albă, dar, conform unei anexe
din contract, spălarea cu apă costă mai mult de 10 euro pe metrul
pătrat, fără TVA!
O altă neregulă semnalată de jurnalişti este
cea a marcajelor de tip sonorizant: Plastidrum foloseşte, cu acordul
Serviciului de siguranţă a circulaţiei, un produs care costă
aproape 19 euro pe metrul pătrat, deşi prin contract oferea şi
posibilitatea executării cu un alt produs a cărui valoare este de
doar 12 euro pe metrul pătrat. Afacerile Plastidrum nu se rezumă
însă doar la Capitală.
Firma a încheiat un contract
similar şi pentru Direcţia de Drumuri Braşov, în valoare
totală de peste 14,6 milioane de euro plus TVA. În urma
anchetei ziariştilor a reieşit faptul că Liviu-Emilian Dâmboiu
care în momentul semnării contractelor era director Compania
Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale figura şi ca
administrator la Plastidrum SRL.
Ba mai mult, Compania Naţională de
Autostrăzi şi Drumuri Naţionale figurează la Registrul Comerţului
printre asociaţii de la Plastidrum. Fostul director Liviu-Emilian
Dâmboiu nu a putut fi contactat de jurnalişti pentru un drept
la replică.
Antena 3