Mii de soferi europeni sunt spionati de masinile lor, iar producatorii auto pot vinde informatiile colectate in scop publicitar incepand cu anul 2018, a avertizat Federatia Internationala a Automobilelor (FIA) din Bruxelles.
FIA a lansat o campanie de informare pe acest subiect si a cerut ca autoritatile sa implementeze mai multe masuri pentru protejarea in mod corespunzator a datelor culese de automobile, arata
The Independent.
Un studiu realizat pe 12.000 de persoane din 12 tari a relevat ca 90% dintre respondenti vor ca informatiile colectate de masini sa ramana in mainile lor si nu accepta ca aceste date sa fie vandute de producatorii auto la terte parti, care le pot folosi pentru a oferi reclama personalizata.
Masinile pot stoca date referitoare la durata calatoriilor, viteza, cat de des accelerezi sau franezi brusc, precum si locul unde parchezi de cele mai multe ori, de cate ori alimentezi sau care au fost cele mai recente destinatii in care ai ajuns cu masina.
Exista si unele sisteme inteligente incorporate in automobile care identifica daca soferul incalca regulile de siguranta sau cand duce telefonul la ureche, numara cati pasageri sunt in masina si analizeaza problemele motorului.
Citiți mai mult pe
ziare.com.