Mazda a dezvăluit astăzi Mazda MX-5 RF ("fastback retractabil") în cadrul Salonului Auto de la New York. Cea mai recentă versiune a legendarului autovehicul sport oferă o nouă dimensiune pentru plăcerea de a conduce decapotat, dar în același timp, rămâne fidelă generației anterioare Mazda MX-5 hardtop: a face experiența de roadster accesibilă unei game mai largi de șoferi.
În acest sens, Mazda a ieșit din gândirea convențională pentru a crea ceva cu totul nou. MX-5 RF prezintă un plafon neted stil fastback, care coboară spre partea din spate, iar acoperișul unic din spate și fereastra retractabilă dau un sentiment nou, distinctiv, de decapotabilă.
Plafonul electric se deschide şi se închide cu o simplă apăsare de buton la viteze de până în 10 km/h. La închidere, acoperișul se depozitează compact şi eficient. În ciuda designului elegant MX-5 RF oferă acelaşi spaţiu pentru portbagaj ca şi modelul cu soft top. De asemenea, la fel ca modelul soft top, noua versiune va fi disponibilă în Europa cu două motorizări pe benzină – SKYACTIV-G 1.5 și SKYACTIV-G 2.0 – cuplate fie la o cutie de viteze manuală precisă cu şase trepte SKYACTIV-MT sau – exclusiv pentru modelul MX-5 RF – la una automată, tot cu şase trepte.
Un alt punct forte al modelului MX-5 RF îl reprezintă paleta de culori disponibile. Aceasta include Gri Machine, o culoare nouă realizată special pentru a accentua liniile exterioare subtile, dar dinamice ale limbajului de design Mazda KODO – sufletul mişcării. Dezvoltată din ideea că nuanţa reprezintă unul dintre elementele principale ale unei forme, Gri Machine exprimă frumusețea puterii şi preciziei unei mașini. Culoarea crește contrastul dintre lumină și umbră cu o notă fină și oferă impresia că mașina este sculptată dintr-un bloc solid de oţel.
Aplicarea vopselei este crucială. Mazda a progresat cu tehnologia de vopsire Takuminuri, creată inițial pentru Roșu Soul, prima culoare premium Mazda, iar acum a obținut un rezultat precis, de calitate superioară, care arată ca și când a fost o vopsire manuală a unui maestru. Sistemul folosește o structură de trei straturi: culoare, strat reflexiv și unul clar. Stratul reflexiv, care conține particule foarte strălucitoare și mici de aluminiu, se micșorează în timpul procesului de uscare la aproximativ un sfert din grosimea majorității straturilor reflexive. Acest lucru face ca particulele să fie așezate ordonat dar dens, ceea ce conferă întregii suprafețe senzația de sclipire când este luminată și un aspect metalic original. Un pigment negru este folosit atât în stratul reflexiv, cât și în cel de culoare. Este suficient de vizibil printre spațiile dintre particulele de aluminiu, oferindu-le o tentă închisă și, astfel, crescând contrastul și mai mult. Gri Machine va fi disponibilă pe mai multe modele Mazda.