Numele conceptului Kiyora înseamnă în limba japoneză "curat şi pur", iar tema autovehiculului a fost apa. Maşina reuneşte conceptele de curăţenie, sănătate şi siguranţă. Automobilul are aspectul unei picături de apă, iar în privinţa aerodinamicii, coeficientul de rezistenţă la înaintare este mai scăzut cu 10 procente în comparaţie cu Mazda2.
Caracterul sportiv al conceptului Kiyora este evidenţiat prin jantele de 18 inch. Maşina beneficiază de inovaţii tehnice precum panoul transparent care compune plafonul integrând celule care captează energia solară şi o distribuie pentru funcţionarea instrumentelor de bord. Portierele şi geamurile laterale sunt realizate din mai multe straturi suprapuse de plastic transparent.
În interior afişajul digital de pe bord este de tip touch-screen. La contactul cu acesta este oferită aceeaşi senzaţie ca în momentul atingerii unei suprafeţe de apă cu degetul. Printre elementele ecologice ale habitaclului se numără filtrul de carbon ce poate asigura detoxifierea aerului care pătrunde în interior.
În privinţa părţii tehnice, Kiyora se bazează pe o platformă şi un tren de rulare complet nou. Conceptul este echipat cu un motor de nouă generaţie, 1,3l DISI (injecţie directă cu aprindere prin scânteie) şi cu o cutie de viteze automată cu şase rapoarte.
Mulţumită celor două elemente tehnice, combinate cu structura uşoară a vehiculului şi cu performanţele aerodinamice ridicate, Kiyora poate genera emisii de până la 90 g/km. Eficienţa motorului este asigurată şi de Sistemul Smart Idle Stop (SISS), care opreşte şi porneşte automat motorul în funcţie de situaţia din trafic în care se află maşina.
Mazda expune în premieră europeană la Paris şi facelift-ul popularului roadster MX-5. Acesta beneficiază atât de schimbări de design, cât şi la nivel tehnic, fiind mai silenţios la interior şi având performanţe dinamice mai ridicate. Transmisia a fost şi ea îmbunătăţită iar motorul de 2l are acum o plajă de turaţii mai largă cu 500 de rotaţii pe minut.
Antena3.ro