Zeci de şoferi de maxi taxi circulă zilnic fără autorizaţie prin Bucureşti. Şoferii iau pasagerii, de multe ori peste capacitatea maşinii, încasează banii şi apoi îşi bagă banii în buzunar, sau îi dau mai departe firmelor fantomă. Nu le pasă de controale. Amenda pe care o primesc este cu mult mai mică decât câştigul zilnic.
La Pasajul din faţa en-gross-ului Europa, permanent sunt peste zece maxi taxi care aşteaptă clienţi. Niciunul n-a primit autorizaţie de trasport pentru traseul afişat pe parbriz. Numai pe ruta Voluntari-Piaţa Trapezului sunt 14 microbuze. La fel de multe sunt şi cele care merg spre Obor sau cartierul Titan.
Ilegalităţile devin evidente la o simplă accesare a site-ului primăriei. Spre exemplu, traseul 714 - cel legal- nu are nicio legătură cu cel afişat pe microbuzele din en-gros. Nici măcar staţia de plecare nu este aceeaşi. Un alt exemplu - traseul 535. Nu există în acte, dar îl găsim... pe teren. Tarifele practicate de maşinile pirat sunt aceleaşi cu cele ale liniilor autorizate - adică 1,5 lei. Numai că şoferul nu dă bilete, doar încasează banii.
Cu toate amenzile primăriei, maşinile circulă în fiecare zi pe bulevardele principale. În cazul în care sunt prinşi, şoferii plătesc o amendă de maximum 500 de lei. Câştigul zilnic este însă mult mai mare.
Observator