'Renault a preluat Dacia în 1999, deci acum 15 ani, deși eram prezenți în România printr-un acord semnat, în 1968, pentru Dacia 1100 și Dacia 1300.Suntem pe locul 3 pentru cumpărătorii privați din Franța, ceea ce este un lucru bun (...) România nu are o piață internă a autovehiculelor noi, ceea ce reprezintă o slăbiciune puternică. România importă trei mașini vechi la una nouă. Piața a scăzut de la 350.000 de unități noi, la mai puțin de 100.000 mașini, în prezent. Este crucial să găsim căi prin care să repornim piața de automobile din țară. Vrem să găsim căi pentru ca autoritățile și colegii noștri să crească piața auto internă', a afirmat Maure, citat de Agerpres.
Pe de altă parte, oficialul Dacia Renault România a menționat că planurile companiei vizează dezvoltarea activităților de inginerie și tehnologie în România și, implicit, crearea unor sisteme hibrid și de vehicule autonome.
'Nu mai putem să ne bazăm numai pe costurile destul de competitive. Costul forței de muncă este unul, iar celelalte sunt legate de energie, logistică și infrastructură, respectiv autostrăzi.
Taxele sunt destul scăzute. Fabrica de la Pitești, Mioveni, nu este total automatizată, în prezent, dar se va întâmpla asta în anii următori. Vom continua să dezvoltăm activitățile de inginerie și tehnologiile în România și vom trece de la o inginerie mecanică la noi domenii, precum sisteme de navigare conectate la internet și sisteme hibrid care vor duce până la urmă la crearea unor vehicule autonome. Vom căuta mai mulți ingineri pe partea de construcție și vom introduce tehnologii digitale, astfel încât modul în care se va opera în magazinele de prezentare va fi foarte diferit', a subliniat Nicolas Maure.
Potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile /APIA/, în primele nouă luni din 2015, vânzările de autovehicule noi au crescut în România cu 16,2%, până la 85.511 de unități, comparativ cu același interval din 2014, acest trend fiind susținut în continuare de achizițiile realizate de persoanele juridice, cu o pondere în scădere, de 73%.
În ceea ce privește segmentul autovehiculelor rulate, statistica relevă faptul că, în primele trei trimestre din 2015, acestea au consemnat un avans de 12,5%, comparativ cu perioada similară din anul precedent, respectiv circa 180.000 de unități față de aproximativ 160.000.
La capitolul producție națională, în luna septembrie 2015, s-au înregistrat 41.784 de autovehicule, cu 18,4% mai puține decât luna similară din 2014. Per total, în perioada ianuarie — septembrie 2015, producția totală de autovehicule s-a situat la 298.355 de unități, în creștere cu 3,8% față de perioada similară din anul precedent. Dintre acestea, 259.570 unități au fost produse de Dacia și 38.785 de către Ford.
Summit-ul Investitorilor Străini /Foreign Investors Summit/ continuă, marți, la București, cu o nouă sesiune de dezbateri.
Evenimentul, ce are loc în perioada 26-29 octombrie, reunește specialiști din numeroase domenii, precum financiar, IT&C, real-estate și auto.