Producătorii de automobile neglijează în continuare recomandările directivei Uniunii Europene în ceea ce priveşte siguranţa auto, acordând puţină atenţie protecţiei pietonilor în caz de impact şi concentrându-se numai pe protecţia şoferului şi pasagerilor adulţi şi pe protecţia copiilor aflaţi la bord.
La ultima sesiune de teste EuroNCAP (European New Car Assessment Programme), modelul LandRover Freelander 2 a obţinut rezultate de excepţie în ceea ce priveşte protecţia ocupanţilor adulţi şi a copiilor, fiind primul automobil de teren (off-roader) de clasă mică punctat cu cinci stele (nivelul maxim) la protecţia şoferului şi a pasagerilor adulţi. De asemenea, automobilul britanic a obţinut patru stele la protecţia copiilor, însă numai o stea pentru protecţia pietonilor.
Dintre toate clasele de automobile, roadsterele (automobilele sportive cu două locuri) şi automobilele de teren de clasă mică obţin cele mai mici punctaje la protecţia pietonilor. În cazul impactului unui automobil de teren cu un pieton, accidentul are urmări foarte grave.
Un alt producător britanic de renume - Jaguar - a încercat o soluţie în acest sens - o capotă care se deschide dinspre baza parbrizului în faţă, ca să limiteze rănirea pietonului, în cazul unui impact. ?Nu se poate preveni o rănire gravă doar prin îmbunătăţirea capotei sau a barei paraşoc. Nu există încă modele care au patru stele la protecţia pietonilor şi este extrem de greu să le obţină?, consideră preşedintele APSA.
În opinia preşedintelui APSA, în ultimii 20 de ani nu prea s-a progresat în ceea ce priveşte siguranţa auto şi protecţia oferită în clasa automobilelor off-roader. Mihailovici a afirmat că cele mai sigure automobile de teren în prezent sunt Mercedes ML şi Volkswagen Touareg. La ultima sesiune de teste EuroNCAP a fost testat şi un alt off-roader de clasă mică - Suzuki Grand Vitara. ?Japonezul? a obţinut patru stele la protecţia ocupanţilor adulţi şi trei stele la protecţia copiilor şi protecţia pietonilor.
Rompres