Având în vedere că în România există foarte multe astfel de autovehicule, din cauza costurilor mai scăzute de achiziţionare şi întreţinere, aproximativ trei milioane de şoferi români ar putea fi nevoiţi să renunţe la mijlocul lor de transport. Costurile de casare urmează să fie suportate de la bugetul de stat.
?La nivelul Uniunii Europene se discută tot mai intens asupra unei directive de scoatere începând cu anul 2011 a autoturismelor non-Euro. În aceste condiţii, România va asigura de la bugetul de stat toate costurile de casare şi dezmembrare a autoturismelor non-Euro?, se arată în nota de fundamentare a proiectului ordonanţei de urgenţă privind taxa de poluare emisă de Guvern.
În aceste condiţii, nu se ştie dacă vor exista despăgubiri pentru cei care vor fi nevoiţi să renunţe la maşini din cauza că nu respectă normele europene de poluare.
Până când directiva la care lucrează Executivul european este definitivată, şoferii români au încă posibilitatea să-şi vândă autoturismele sau să încerce să obţină avansul cumpărării unuia nou, prin binecunoscutul program "Rabla" de înnoire a parcului auto.
Astfel, posesorul unei maşini mai vechi de 12 ani poate primi suma de 4.000 de lei dacă îşi duce automobilul la casat, banii primiţi fiind destinaţi exclusiv achiziţionării unui autoturism nou.
Antena3.ro