Românii care au în posesie
maşini non-euro ar putea fi nevoiţi să renunţe la ele deoarece
acestea ar putea fi retrase din circulaţie pe baza unei directive a
Uniunii Europene care prevede scoaterea din uz a acestor
autovehicule. Executivul european a început dezbaterile în
acest sens. Din categoria maşinilor care nu întrunesc normele
europene privind gradul de poluare fac parte autoturismele marca
Dacia 1310 fabricate până în 1998, Oltcit, Trabant sau
Renault 21, dacă enumerăm doar o parte dintre ele.
Având în
vedere că în România există foarte multe astfel de
autovehicule, din cauza costurilor mai scăzute de achiziţionare şi
întreţinere, aproximativ trei milioane de şoferi români
ar putea fi nevoiţi să renunţe la mijlocul lor de transport.
Costurile de casare urmează să fie suportate de la bugetul de stat.
?La nivelul Uniunii Europene se discută tot mai intens asupra unei
directive de scoatere începând cu anul 2011 a
autoturismelor non-Euro. În aceste condiţii, România va
asigura de la bugetul de stat toate costurile de casare şi
dezmembrare a autoturismelor non-Euro?, se arată în nota de
fundamentare a proiectului ordonanţei de urgenţă privind taxa de
poluare emisă de Guvern.
În aceste condiţii, nu se ştie dacă
vor exista despăgubiri pentru cei care vor fi nevoiţi să renunţe
la maşini din cauza că nu respectă normele europene de poluare.
Până când directiva la care lucrează Executivul
european este definitivată, şoferii români au încă
posibilitatea să-şi vândă autoturismele sau să încerce
să obţină avansul cumpărării unuia nou, prin binecunoscutul
program "Rabla" de înnoire a parcului auto.
Astfel,
posesorul unei maşini mai vechi de 12 ani poate primi suma de 4.000
de lei dacă îşi duce automobilul la casat, banii primiţi
fiind destinaţi exclusiv achiziţionării unui autoturism nou.
Antena3.ro