Clasa A, segmentul maşinilor mici, cunoscute şi sub numele de city-cars, este principalul beneficiar al oraşelor aglomerate, unde spaţiul de parcare este preţios şi capacitatea de a te strecura prin traficul congestionat încep să cântărească mult în decizia de achiziţie a românilor.
Pe piaţa din România s-au vândut, în 2012, 19 modele de maşini din segmentul A, produse de 15 mărci, conform
Autobis. Volumul total al autoturismelor vândute în clasa A în 2012 a fost de 2.038 unităţi, având o cotă din întreaga piaţă de autoturisme de circa 3%.
În topul vânzărilor, liderii anilor trecuţi, Toyota Aygo şi Chevrolet Spark au fost nevoite să se declare învinse de hit-ul celor de la Volkswagen, care au introdus pe piaţă noul Up, preferatul românilor care şi-au achiziţionat o maşină doar pentru deplasările urbane, cu un consum redus de carburant şi costuri mici de utilizare.
Vezi mai multe detalii şi statistici pe
Autobis.