Potrivit unei ordonanţe de urgenţă, poliţiştii sunt obligaţi de procurori să înmatriculeze maşini furate, până la prinderea hoţului. În România, peste 3.000 de maşini se fură anual. O bună parte dintre acestea circulă cu acte în regulă, eliberate chiar de autorităţile române, în baza unor norme care i-au scos din sărite pe italieni, germani, austrieci sau francezi.
Orice persoană prinsă cu o maşină furată, poate, cu voie de la anchetatori, nu doar să circule în continuare cu aceasta, dar să o şi înmatriculeze. Anchetatorii pot proba cu greu eventuala sa implicare în furt întrucât între traficanţii de maşini şi deţinătorul final se interpun de obicei 4-5 persoane, atrag atenţia jurnaliştii de la Gândul.
În orice stat european civilizat, un astfel de caz se lasă cu punerea sub acuzare a şoferului şi confiscarea maşinii. În România, însă, în loc ca maşina furată să fie confiscată şi restituită păgubitului, aceasta rămâne la clientul hoţilor. Pe de altă parte, statul garantează protecţie deţinătorului maşinii furate doar pe teritoriul României.
De foarte multe ori, însă, hoţii nu sunt prinşi, iar dosarele sunt clasate. Fără condamnare în cauză, maşina rămâne pentru totdeauna la cumpărătorul "de bună-credinţă". Jurnaliştii susţin că poliţiştii de la furturi auto, sunt exasperaţi de numeroasele cazuri în care procurorii eliberează autorizaţii care le permit celor prinşi cu maşini furate să îşi păstreze maşinile date în urmărire în toată Europa. Aceştia vor să ceară eliminarea unor astfel de prevederi care sprijină, de fapt, interesele traficanţilor de autoturisme.
Antena3