Consumul cât mai mic, pare să fie deviza Salonului Auto de la New York. Cu un preţ al petrolului într-o creştere ameţitoare, americanii nu mai vor maşini puternice, devoratoare de combustibil. Marii constructori auto au avut grijă să se adapteze situaţiei: au venit cu maşini mai mici, dar cu un design spectaculos.
La show-ul auto de la New York, nu mai contează mărimea ci isteţimea. Criza i-a făcut pe americani să prefere în locul maşinilor mari, automobilele inteligente.
Pentru un consum mai mic de combustibil, mulţi constructori şi-au echipat automobilele cu motoare diesel. Sau vin cu alternativa eco.
Salonul de la New York este însă pentru producătorii auto o ocazie excelentă pentru a-şi expune noile idei. Mercedes a venit cu modelul A-Classe. Iar constructorii japonezi au făcut o desfăşurare impresionantă, în încercarea de a-şi revitaliza producţia, afectată grav de catastrofa de la 11 martie.