Google și producătorii de mașini poartă ”discuții intense” cu autoritatea pentru scuritatea drumurilor din Statele Unite privind reglementarea mașinilor care se conduc singure, ca cea pe care compania celebrului motor de căutare a dezvoltat-o, informează
BusinessWeek.
”Dezovltarea mașinilor automate este un țel foarte demn” a spus David Strickland, administrator al Companiei Naționale pentru Securitatea Traficului pe Autostrăzi (CNSTA). Mașinile care se conduc singure ar ajuta la reducerea numărului de accidente mortale pe autostrăzi cu aproximativ 33.000 pe an, a continuat acesta.
Google, care a dezvoltat o mașiniă autonomă în secret, testează conceptul pe mai multe șosele din Statele Unite. Guvernatorul Californiei a autorizat testarea mașinii automate pe autostradă, cu condiția să fie un om la volan să preia controlul în caz de nevoie.
CNSTA, autoritatea care evaluează siguranța mașinilor cu ajutorul testelor de accident și stabilește standardele pentru faruri sau ștergătoarele de parbriz, este însărcinată cu găsirea unei modalități de evaluare a software-ului sau sistemului care permite autovehiculelor să se conducă în mod autonom.
În rolul de companie care se bucură de atenția implicării într-un astfel de proiect, Google trebuie să reușească de la prima încercare. ”Recunoaștem această responsabilitate și, deși este important să avansăm cât putem de repede, trebuie să tratăm tehnologia cu gândul la siguranță”, a spus Chris Umson, șeful de proiect de la Google.
Volvo, compania care susține o parte din proiect, și-a luat angajamentul de a dezvolta o strategie prin care să elimine apariția victimelor între cei care conduc mașinile produse de compania suedeză până în anul 2020. Iar ca sistem premergător mașinilor care se conduc singure, Volvo va introduce o funcționalitate pe mașinile pe care le produce, care le va permite să urmărească mașina din față în mod automat în cazul unei șosele aglomerate, până la viteye de 48 de kilometri pe oră.