O altă problemă tehnică gravă, descoperită la 13% dintre maşinile aduse pentru controlul tehnic, este defecţiunea sistemului de direcţie. 10% dintre maşinile controlate de specialiştii RAR au fost respinse din cauză că aveau nivelul de noxe peste limita admisă, informează jurnaliştii de la "Gândul".
Numărul de autovehicule aflate la prima înmatriculare şi aduse pentru controlul tehnic a atins 146.000. 10% dintre acestea au fost respinse la prima prezentare la controlul tehnic. Cele mai multe,în proporţie de 30%, aveau probleme la sistemul de frânare. Probleme cu sistemul de direcţie aveau 6% dintre cele respinse şi numai 5% depăşeau nivelul acceptat de noxe.
Potrivit poliţiştilor de la Circulaţie, defecţiunile tehnice cauzează un număr destul de redus de accidente rutiere. Însă, problemele tehnice pot agrava urmările unor accidente provocate de nerespectarea regulilor de circulaţie. Dacă, de exemplu, un şofer care circulă cu viteză excesivă observă că nu îl mai ţin frânele, acesta poate provoca un accident grav care, în alte condiţii, ar putea fi evitat.
Un alt aspect observat de jurnaliştii de la Gândul este numărul foarte mare de maşini la mâna a doua care au fost aduse din străinătate . Numai în luna iulie, au intrat în ţară cu 30.000 mai multe maşini decât în luna precedentă. Acesta este şi motivul pentru care, din cauza numărului foarte mare de solicitări, personalul RAR a fost suplimentat, iar programul de lucru prelungit.
Inginerii RAR au concluzionat că maşinile aduse pentru prima înmatriculare au probleme tehnice mai puţine. Defecţiunile încep să apară în momentul în care autovehiculul este pus în circulaţie pe străzile din România.
Antena3.ro