Noile generaţii de maşini pot părea la o primă citire a
dotărilor standard şi a opţionale ca fiind din generaţia Star
Trek. Gadgeturile high-tech precum sistemele de evitare a coliziunii
sau cele de proiectare a unor informaţii utile pe parbriz au
devenit, în ultimii ani, unul din argumentele forte folosite de
marketingul marilor producători de automobile pentru atragerea
clienţilor.
Cel mai clar exemplu de migrare a gadgeturilor
disponibile pe limuzinele high-end spre segmentul familialelor de
clasă medie este GPS-ul. Chiar dacă nu este încă o dotare de
serie pe familialele gen Volkswagen Passat, Nissan Primera sau Honda
Accord, GPS-ul este disponibil pe toate ca opţional, din ce în
ce mai ieftin.
Folosind tehnologia wireless, acestea îşi vor actualiza
în permanenţă baza de date cu informaţii despre traseu, pe
baza serviciilor de mapping oferite de Google. Evident, sistemul de
navigaţie va fi capabil să proiecteze informaţiile pe parbrizul
maşinii, pentru ca şoferul să nu mai fie nevoit să-şi ia nici
măcar o secundă ochii de la drum.
De altfel, proiectarea
informaţiilor utile pe parbriz este deja disponibilă pe câteva
limuzine din clasa premium şi au apărut producători independenţi
care oferă mici dispozitive capabile să facă acelaşi lucru şi pe
maşinile mai ieftine.
Citiţi articolul complet în Gândul