Autovehiculele sunt dotate cu trei categorii de indicatori de bord: cei cu lumină verde, cei cu lumină portocalie/galbenă și cei cu lumină roșie.
Fiecare dintre aceste culori are rolul de a indica o anumită stare, problemă sau urgență. Indicatorii cu lumină verde au rolul de a furniza informații, cum ar fi dacă farurile sunt pornite sau dacă sistemul de pilot automat este activat.
Pe de altă parte, indicatorii cu lumină roșie semnalează prezența unei probleme sau a unei defecțiuni care necesită o intervenție imediată.
De exemplu, când nivelul uleiului din motor scade, indicatorul de ulei se aprinde și este însoțit de un semnal sonor avertizor.
La fel se întâmplă și în cazul indicatorului pompei de carburant, care se aprinde atunci când nivelul de combustibil rămâne foarte scăzut.
Probleme pe care le indică martorul de verificare a motorului
Acest indicator este de culoare portocalie, deci se încadrează la categoria de probleme de nivel mediu.
Are forma unui motor și fie se aprinde intermitent, fie rămâne aprins permanent.
Poate fi o defecțiune la sistemul electric. Sau poate să fie turbina, care nu mai funcționează corect.
Mai sunt și alte cauze pentru care martorul „check engine” se aprinde. Poate fi un voltaj scăzut la baterie, defectarea unui senzor MAP sau MAF, înfundarea supapei EGR ori funcționarea necorespunzătoare a unui cilindru.
Se mai întâmplă ca acest martor să se aprindă după ce mașina a stat nepornită o perioadă îndelungată de timp.
Sunt situații când, după o perioadă mai lungă de rulare sau o turare mai mare a motorului, martorul se stinge. Dacă nu, atunci trebuie mers la service.
Cât poți merge cu „check engine” aprins
Aprinderea martorului nu necesită oprirea imediată a motorului, dar chiar dacă îți poți continua călătoria, ar trebui să iei în calcul o vizită în service cât mai rapid, potrivit Promotor.