Antena 3 CNN Economic Auto Legendara Green Hornet, Ford Mustang GT/CS EXP 500, va fi scoasă la licitaţie în ianuarie

Legendara Green Hornet, Ford Mustang GT/CS EXP 500, va fi scoasă la licitaţie în ianuarie

N.B.
1 minut de citit Publicat la 17:39 06 Sep 2012 Modificat la 17:39 06 Sep 2012
Legendara Green Hornet, Ford Mustang GT/CS EXP 500, va fi scoasă la licitaţie în ianuarie
Foto: mustangsdaily.com
Maşina "Green Hornet" va fi scoasă la licitaţie. Nu este vorba despre Chrysler-ul Imperial din filmul artistic lansat în 2011, ci despre legendarul Green Hornet, Fordul Mustang coupe din 1968, care va ajunge în expoziţia casei Barett-Jackson din Arizona în ianuarie, scrie Autoweek.

Povestea lui Green Hornet a început în 1967, când Ford a construit prototipul "Lil' Red", ce a inspirat modelul Mustang GT/CS (California Special) '67, care a fost un adevărat succes la nivel de stat.

Conducerea Ford a fost încântată de ediţia specială din California şi a dorit să vadă dacă este viabilă la nivel naţional. GT/CS a primit o nouă culoare, Lime Gold, care să o diferenţieze de Mustangul roşu californian. Maşina a fost dotată cu un motor de 6,4 litri, o transmisiune automată în şase trepte, una dintre cele mai avansate ale momentului, un interior Ivy Gold şi a fost trimisă la expoziţii în toată ţara.

La revenire, Ford a decis să anuleze programul GT/CS, însă maşina nu a ajuns la fiare vechi, ci a intrat pe mâna celor de la Shelby American.

Sub atenta supraveghere a lui Caroll Shelby, Green Hornet a primit o serie de îmbunătăţiri, majoritatea experimentale: un sistem de injecţie Conelec, suspensie posterioară independentă şi frâne pe disc pentru roţile din spate. Shelby i-a dat numele de EXP 500 şi aceasta a devenit principala platformă de teste pentru el şi inginerii săi.

După mulţi ani de teste şi modificări, maşina nu a mai fost folosită şi a dispărut. S-a crezut că a fost furată sau distrusă, însă a fost ascunsă până când cineva a restaurat-o.

"Unica Green Hornet, cum îi plăcea lui Caroll să îi spună, este o piesă incredibilă din istoria Ford, Shelby şi a segmentului muscle car. (...) Nu am putea să fim mai mândri că o maşină atât de înaintea timpului său va ajunge în expoziţia noastră", a declarat Craig Jackson, preşedintele Barrett-Jackson.

×
TOP articole
TOP articole
x close