![un important constructor de masini din germania reduce productia pentru ca nu mai are aluminiu un important constructor de masini din germania reduce productia pentru ca nu mai are aluminiu](https://www.antena3.ro/thumbs/landscape/2024/07/23/un-important-constructor-de-masini-din-germania-reduce-productia-pentru-ca-nu-mai-are-aluminiu-913982.jpg)
Leasingul auto începe să se încrunte la clienţi. Gata cu avansul zero si termenul de zece ani. De acum trebuie să pui deoparte din timp o treime din preţul maşinii şi să plăteşti cât mai repede.
Dacă vroiai acum 3 luni o maşină, leasingul era prietenul tău. Firma te vroia client, maşina rămânea în propietatea finanţatorului, bani erau berechet, iar ratele ţi le puteai întinde până la adânci bătrâneţi. Situaţia s-a schimbat radical. Acum banii sunt o marfă scumpă, iara dacă vrei o maşină în leasing, trebuie să pui deoparte din timp.
Companiile au schimbat deja contractele de leasing. Au tăiat mai ales din anii de plată şi au mărit avansul. Cei 8 ani de până acum s-au transformat în cel mult 5 iar avansul este obligatoriu şi nu este mai mic de 30%.
Concret, cine vrea maşină plăteşte din prima. La o maşină de 12.000 de euro acum câteva luni avansul era de 1200 de euro. Acum e 3600. Restrângerea perioadei de creditare a urcat rata de la 115 euro la 235 de euro. Mai exact: cine îşi permitea să plătească rată de Mercedes se mulţumeşte acum cu un Logan MCV.
Noile condiţii de leasing au intrat deja în vigoare.
Observator