Modelul decapotabil Reventón nu este numai unul dintre cele mai rapide, ci şi unul dintre cele mai selecte automobile din lume, Lamborghini limitând seria la numai câteva exemplare. Astfel, mai puţin de 20 de pasionaţi şi colecţionari Lamborghini vor putea intra în posesia acestei maşini. Reventón Roadster se vinde la un preţ de 1,1 milioane Euro (fără taxe), primele exemplare urmând a fi livrate în octombrie 2009.
?Reventón este automobilul suprem din istoria mărcii?, comentează Stephan Winkelmann, preşedinte şi CEO al Automobili Lamborghini S.p.A. ?Noul Roadster adaugă experienţei noastre tehnologice o componentă emoţională: îmbină performanţa de mare clasă cu fascinaţia condusului unei decapotabile.? Reventón Coupé a fost prezentat la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt din 2007 şi a fost vândut imediat. Maşinile sport decapotabile sunt o tradiţie Lamborghini de mai bine de patruzeci de ani.
Design exterior
Reventón Roadster este derivat din acelaşi concept creativ precum Coupé-ul. Designerii noului model şi-au găsit sursa de inspiraţie în aviaţie. De aici forma accentuată de pană, care aminteşte de avioanele de luptă. Partea frontală are formă de săgeată, cu prize de aer trase mult în faţă, aripi largi, uşi escamotabile şi spate cu margini ameninţătoare. Farurile sunt bi-xenon cu LED-uri, iar lămpile spate sunt de asemenea prevăzute cu LED-uri.
La fel ca şi Coupé-ul, Reventón Roadster măsoară 4.700 mm în lungime. Are un ampatament de 2665 mm, o lăţime de 2058 mm şi o înălţime de 1132 mm. Locurile pentru şofer şi pasager sunt joase şi sportive, despărţite de un tunel median pronunţat.
În spatele celor două scaune se află două bare escamotabile ascunse, care în cazul unei răsturnări iminente se ridică în numai câteva sutimi de secundă. Pe componenta orizontală în formă de aripă situată în spatele scaunelor, este fixat al treilea stop de frână. Spatele alungit al Roadster-ului se deosebeşte clar de cel al Coupé-ului. Capota motorului este aproape orizontală şi transparentă, iar prin cele patru ferestre din sticlă se poate vedea puternicul V12 în toată eleganţa sa.
Caroseria Reventón este foarte rigidă şi are o greutate de 1.690 kg, cu doar 25 kg mai mult decât Coupé-ul. Ca şi în cazul Coupé-ului, celula Roadster-ului este realizată din profile de oţel extrem de rigide şi componente din carbon, lipite sau nituite. Caroseria este confecţionată din elemente din fibră de carbon, cu excepţia părţilor exterioare ale portierelor care sunt realizate din tablă de oţel.
Pentru această ediţie specială a Lamborghini Reventón Roadster, designerii au creat o nouă nuanţă de gri mat, denumită Reventón Grey. Fiecare din cele cinci spiţe ale jantelor are forma literei Y şi este prevăzută cu aripi mici în formă de seceră, confecţionate din carbon mat. Acestea nu au doar un impact vizual, ci şi un efect de turbină care îmbunătăţeşte şi mai mult răcirea discurilor de frână.
Design interior
Habitaclul lui Reventón Roadster este structurat foarte clar, iar comenzile sunt dispuse ca la aeronavele moderne. Decapotabila cu două locuri nu mai prezintă clasica instrumente analogice; în locul acestora, informaţiile sunt furnizate prin intermediul a trei ecrane cu cristale lichide, două transreflective şi unul transmisiv.
Şoferul poate comuta între două moduri prin simpla atingere a unui buton. Acesta poate opta pentru un afişaj digital sau pentru unul cu ceasuri clasice. În partea superioară a ecranului central este amplasat accelerometrul. Preluând formatul utilizat în Formula 1, acesta afişează intensitatea forţelor care acţionează asupra Reventón Roadster în condiţii de accelerare, frânare şi viraje.
Instrumentele sunt montate într-o carcasă realizată din aluminiu, iar planşa de bord este din fibră de carbon. Interiorul prezintă numeroase aplicaţii din fibră de carbon, în special pe tunelul central, realizat din aluminiu, Alcantara şi piele.
Motor şi transmisie
Motorul cu doisprezece cilindri de pe Reventón Roadster este unul dintre cele mai puternice motoare aspirate din lume. Cu un raport de compresie de 11:1 şi o cilindree de 6496 cm3, acesta generează o putere de 670 CP (493 kW) la 8000 rpm. Cuplul maxim de 660 Nm este atins la 6.000 rpm.
Motorul V12 are puterea de a catapulta Reventón Roadster de la 0 la 100 km/h în 3,4 secunde şi mai departe până la atingerea vitezei maxime de 330 km/h. În clasicul stil Lamborghini, motorul din aluminiu este montat longitudinal în faţa punţii spate, cu transmisia în faţa sa, sub tunelul median. Această dispunere asigură o distribuţie de 58 % din masa totală a autoturismului pe puntea spate, o configuraţie ideală pentru maşinile sport.
Transmisia ?Viscous Traction? este integrală permanentă. În condiţii normale, aceasta transmite preponderent forţa motrică spre roţile din spate. Când acestea încep să patineze, visco-cuplajul central trimite până la 35 % din putere către puntea faţă, prin intermediul unui arbore suplimentar. Punţile faţă şi spate sunt prevăzute cu diferenţiale autoblocante, de 25, respectiv 45 %.
Cutia de viteze este automată, în şase trepte (e.gear). Schimbarea treptelor este comandată de şofer prin intermediul celor două padele montate pe volan. În plus faţă de modul ?Normal?, sistemul oferă un mod ?Corsa? şi un mod ?Low Adherence?.
Toate exemplarele Reventón Roadster sunt fabricate pe linia de producţie din Sant?Agata Bolognese. Lamborghini Reventón Roadster se vinde la un preţ de 1,1 milioane Euro (fără taxe), primele exemplare urmând a fi livrate în octombrie 2009.
Antena3.ro