Antena 3 CNN Economic Auto Jaguar Land rover va investi 1,75 miliarde de dolari pentru crearea unui nou brand

Jaguar Land rover va investi 1,75 miliarde de dolari pentru crearea unui nou brand

1 minut de citit Publicat la 19:27 18 Noi 2012 Modificat la 19:27 18 Noi 2012
Jaguar Land rover va investi 1,75 miliarde de dolari pentru crearea unui nou brand
Foto: Mediafax/AFP
Jaguar Land Rover, deţinută de compania indiană Tata Motors, va investi în parteneriat cu compania chineză Chery Automobile 10,9 miliarde de yuani (1,75 miliarde dolari) în construcţia unei fabrici în estul Chinei şi va crea un nou brand pentru această piaţă, transmite Bloomberg.
   
Investiţia include un centru de cercetare şi dezvoltare, precum şi a unei fabrici de motoare, potrivit unui comunicat al Jaguar Land Rover, care nu precizează ce modele vor fi construite la noua uzină, care urmează să fie finalizată în 2014.
   
"China este acum cea mai mare piaţă a noastră. Economia chineză a crescut într-un ritm fenomenal în ultimii ani şi, după toate standardele occidentale, sunt convins că acest ritm se va menţine în viitor", a declarat Ralf Speth, directorul general al Jaguar Land Rover.
   
Jaguar Land Rover, cu sediul central în Gaydon (Anglia), se alătură astfel brandurilor Audi (Volkswagen), Mercedes-Benz (Daimler) şi BMW care deţin unităţi de producţie pe cea mai mare piaţă auto din lume.
   
Guvernul chinez impune producătorilor auto străini să formeze parteneriate cu companii locale pentru a fabrica în ţară vehicule şi a evita o taxă de import de 25%.
   
Profitul Jaguar Land Rover a crescut cu 77% în trimestrul al doilea, la 305 milioane de lire sterline (487 milioane dolari), după ce creşterea vânzărilor în China a compensat cererea redusă din Europa.
   
Compania a anunţat în luna mai că va cheltui 2 miliarde de lire în acest an, în cadrul unui plan de introducere a 40 de modele noi sau modernizate în următorii cinci ani.
   
Jaguar Land Rover a prezentat primul său model sport cu două locuri în urmă cu aproape patru decenii, la salonul auto de la Paris. Compania vrea să ajungă la o cotă de până la 20% pe piaţa automobilelor sport, iar anul viitor va începe livririle noului SUV Range Rover.
   
Jaguar Land Rover a vândut în octombrie 25.178 de vehicule, în creştere cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, datorită modelelor Evoque şi Range Rover Sport. În primele 10 luni, livrările au urcat cu 35%, la 294.291 de unităţi.

×
x close