Şeful ACEA a arătat că actuala criză financiară şi economică a determinat deja diminuarea cererii de autovehicule până la cel mai scăzut nivel din ultimii zece ani, făcând tot mai dificil pentru industria auto europeană să atingă obiectivele impuse de UE de reducere cu 18 la sută a emisiilor de CO2, până la nivelul de 130 grame pe kilometru, până în 2012. "Trebuie să facem investiţii masive pentru a putea trece la vehiculele ecologice şi pentru a implementa noile norme cerute de UE - Euro 5, Euro 6, sisteme electronice de control etc. -, iar în actualul context este foarte greu să obţinem acces la finanţare", a spus Streiff, care este şi şef al concernului francez PGA Peugeot Citroen, transmite Agerpres.
Comisarul Verheugen a susţinut ideea acordării de credite cu dobânzi reduse pentru industria auto europeană de la Banca Europeană pentru Investiţii (BEI). 'Trebuie să ne asigurăm că efortul suplimentar pe care îl depun producătorii auto pentru a reduce nivelul emisiilor nu este compensat prin subvenţii, ci că aceştia au posibilitatea de a avea acces adecvat la credite', a spus Verheugen.
Preşedintele francez Nicolas Sarkozy a propus acordarea unor subvenţii industriei auto europene similare ajutorului în valoare de 25 miliarde dolari acordat de guvernul american celor mai mari trei producători auto ai ţării. Această măsură a fost însă primită cu reticenţă de unele state membre.
În schimb, varianta acordării de împrumuturi cu dobânzi reduse de la BEI se bucură de mai mult sprijin din partea Comisiei şi a statelor membre, a dat asigurări Verheugen.
Antena3.ro