Autorităţile din Ploieşti au cumpărat recent mai multe troleibuze second hand, care au fost refuzate de alte ţări europene din cauza unor probleme tehnice serioase. Mai precis, pentru că au luat foc. A fost nevoie de mai mult de doi ani pentru ca troleele să-şi găsească un cumpărător, notează publicaţia
www.24heures.ch. 24 dintre cele 28 de mijloace de transport în comun refuzate de oraşul elveţian Lausanne, vor ieşi la pensie în Ploieşti, la RATP.
Troleibuzele cu pricina pot folosi atât electricitatea cât şi motorina, deoarece au şi un motor diesel. În urma a două incendii care au avut loc în 2005 însă, troleibuzele au fost ?trase pe dreapta? şi depozitate într-un hangar din Germania, ţara unde au fost fabricate. Ele au fost scoase la vânzare pe e-Bay, din greşeală, potrivit sursei citate, şi apăruseră zvonuri că ar putea fi vândute Moscovei.
Autorităţile din Budapesta au testat un astfel de troleibuz în 2007, şi au ajuns la aceeaşi concluzie ca şi elveţienii. Adică au spus:
?Nu, mulţumesc!? Interesant este că şi în Ploieşti, la testele efectuate de RATP, aceste trolee au avut probleme tehnice, la computerul de bord.
Apoi nu s-a întâmplat nimic, până în aprilie anul trecut, când vehiculele au fost preluate de o companie din Oradea, specializată în astfel de vânzări. De aici, ele au ajuns în Ploieşti, fiind cumpărate de primărie cu aproximativ 150.000 de euro pentru o unitate. ?Toate defectele acestor vehicule au fost eliminate iar troleibuzele sunt autorizate să circule?, a declarat purtătorul de cuvânt al companiei producătoare, Neoplan.
Antena3.ro