Antena 3 CNN Economic Auto Imagini de colecţie cu un Chevrolet C100 și Aro 240, aduse pentru inspecţie la RAR

Imagini de colecţie cu un Chevrolet C100 și Aro 240, aduse pentru inspecţie la RAR

Redacția Antena 3 CNN
3 minute de citit Publicat la 22:16 24 Iul 2024 Modificat la 22:18 24 Iul 2024
Chevrolet C100- fb RAR
Chevrolet C100 adus la RAR. Sursa foto: Facebook Registrul Auto Român

Două autoturisme simbol în industria auto au fost aduse pentru inspecția periodică la Registrul Auto Român. Este vorba despre un Chevrolet C100 și un Aro 240.

„Cumva, ambele mașini din imagini cărau cartofi și alte legume, dar în părți difrite ale lumii și în vremuri diferite. Atât Chevrolet C100 cât și Aro 240 au fost mașinile micilor fermieri care aveau nevoie de ele pentru a le putea folosi și pe câmp. Astăzi, amândouă se pot considera niște răsfățate ale sorții.

Dacă “vedeta” de la Câmpulung Muscel nu mai are nevoie de nicio prezentare, despre camioneta de peste Ocean vă putem spune că a fost fabricată în anii ’50, că se bucură de un motor cu 6 cilindri în linie și că a fost restaurată în SUA de fostul proprietar, care a decis să o vândă după zeci de ani în care s-a bucurat de ea", transmite Registrul Auto Român (RAR), pe Facebook. 

Precizările RAR în cazul anvelopelor de iarnă folosite în plin val de caniculă

Registrul Auto Român (RAR) a oferit o reacţie oficială în cazul utilizării anvelopelor de iarnă folosite în plin val de caniculă și a anunțat că respinge cu fermitate informațiile apărute în presă în ultimele zile potrivit cărora, posesorii anvelopelor "all season" vor fi sancționați dacă folosesc acest tip de pneuri. 

Mai exact, potrivit instituției, toate anvelopele, indiferent de denumirea lor comercială, care sunt marcate cu literele M şi S (insemnând noroi si zapada), sub forma: M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerințele de utilizare în condiţiile specifice de iarnă prevăzute în legislaţia națională rutieră.

În comunicatul emis de Registrul Auto Român se precizează și că „atât timp cât posesorii de autovehicule respectă legislația în vigoare și folosesc pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, anvelopele marcate cu literele M si S, nu există sancțiuni”.

"BREAKING NEWS despre anvelopele de iarnă în plin val de caniculă! Iată ce trebuie să știi pentru a nu fi luat prin surprindere de nămeți! NU s-a modificat nimic în legislația din România cu privire la utilizarea anvelopelor de iarnă!

Pentru că am citit și noi știrile despre “anvelopele care sunt interzise de la 1 octombrie”, vă spunem că rămâne cum am stabilit: vă anunțăm noi când apar noutăți legislative care pot avea impact asupra deținătorilor de vehicule!

Acum, mai pe larg, reamintim că legislatia aplicabilă în România nu merge dincolo de marcajele cuprinzând literele M și S, respectiv dincolo de definiția anvelopelor de iarnă/zăpadă din legislația de omologare a anvelopelor. Textul OG nr.5/2011, prin care se modifică OG nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, utilizează termenul „anvelope de iarnă”, anvelope care se identifică prin utilizarea literelor M şi S, sub următoarele variante: M+S, M.S. sau M&S.

Denumirea de anvelopă ”all-season” este o denumire comercială care nu defineşte cu exactitate tipul de anvelopă omologată pentru utilizarea pe timp de iarnă conform Ordonanţei OG nr. 5 /2011. Singurul criteriu care certifică faptul că anvelopa este omologată în acest sens este inscripţia literelor M şi S, sub una din formele menționate.

Totodată, nu există o perioadă stabilită în care trebuie utilizate anvelopele de iarnă, acestea fiind obligatorii atunci când autovehiculul circulă pe un drum acoperit cu gheață, zăpadă sau polei", transmite Registrul Auto Român (RAR), pe Facebook. 

Cumva, ambele mașini din imagini cărau cartofi și alte legume, dar în părți difrite ale lumii și în vremuri diferite....

Publicată de Registrul Auto Român Oficial pe Miercuri, 24 iulie 2024

×
x close