Românii au putut să-și cumpere, în 2015, o mașină second hand în aceleași condiții de marcă, configurație, vechime și kilometraj cu circa 4% mai ieftin decât în 2014, conform unei analize realizată de specialiști, remisă marți Agerpres.
Prețul mașinilor pe benzină a suferit o scădere ceva mai accentuată (5,2%) decât cel al mașinilor pe diesel (3,1%).
Raportat la nivel de top 10 cele mai căutate mărci auto în 2015, cea mai mare scădere de preț față de 2014 a înregistrat-o Volkswagen, conform unei analize realizată de platforma auto VeziCatFace.ro. Au urmat mărcile franceze Peugeot (6,3%) și Renault (5,7%). Pe locurile următoare în topul scăderilor de preț s-a aflat Opel (5,5%) și Skoda (5,1%).
De cealaltă parte, mașinile second hand marca Mini și Porsche au înregistrat o creștere în 2015 față de 2014 cu 1,9% și, respectiv, 1%.
"Calculele noastre arată că, pentru mașinile mai vechi de 5 ani, diferența de preț între modelele pe benzină și cele pe diesel se atenuează semnificativ. În acest context, opțiunea pentru un motor pe diesel este net mai favorabilă atunci când se ia în calcul consumul de combustibil pe perioada deținerii autoturismului respectiv. Piața trebuia cumva să regleze această anomalie și asta s-a făcut prin scăderea mai accentuată a autoturismelor rulate cu motoare pe benzină. Probabil vom vedea aceeași tendință și în anii următori", a spus directorul de dezvoltare al VeziCatFace.ro, Alexandru Govoreanu.
Din top 10 cele mai căutate modele de mașini second hand din România, Volkswagen Passat a avut cea mai mare scădere de preț în 2015, respectiv 7,2%. Pe locurile următoare s-au clasat Ford Fiesta, cu 6,8%, și Volkswagen Golf, cu 6,3%.
În mod neașteptat, scăderea prețurilor la modelele cele mai populare de la Volkswagen nu se datorează motoarelor pe diesel, așa cum s-ar fi putut spune în urma scandalului Diesel Gate, ci în special motoarelor pe benzină. Astfel, s-a ajuns ca un Volkswagen Golf cu 8 ani vechime și motor pe benzină să coste în 2015 cu 250-300 euro mai puțin decât în 2014. În paralel, un Golf pe diesel cu o vechime de 8 ani a costat, în 2015, cu doar 150 — 200 euro mai puțin în medie față de 2014, relevă datele analizei.