SUV-urile Hyundai Tucson şi Hover au preţuri comparabile cu autoturismele din clasa compactă şi o listă bogată de dotări de siguranţă şi confort. Sud-coreenii de la Hyundai sunt lideri pe piaţa românească a maşinilor de teren, dar chinezii de la Great Wall Motors (GWM) ameninţă poziţia acestora cu un SUV a cărui armă principală este preţul. La 13.000 de euro, fără TVA, Hover CUV, gigantul chinezesc, este în momentul de faţă cel mai ieftin model de teren de pe piaţa românească. Dacă nu luăm în calcul şi marca autohtonă ARO, care nu mai contează de mult pe piaţă.
Dacă Hyundai Tucson a reuşit în câţiva ani să se impună pe piaţa autohtonă prin modele fiabile, la preţuri avantajoase, cei de la Hover sunt încă la început. Lansarea oficială a companiei a avut loc în luna ianuarie a anului trecut, când firma importatoare Rochin a reuşit să stabilească o reţea de 16 dealeri şi a deschis două show-roomuri în Bucureşti. Până în acest moment, Rochin a vândut aproximativ 100 de unităţi, aceasta şi din cauza că Hoverul nu obţinuse la nivelul anului trecut normă de omologare de tip. Pentru anul 2007 compania şi-a propus să distribuie alte 300-400 de unităţi, iar pentru 2008, compania importatoare estimează vânzări de 1.500 de unităţi, de data aceasta Diesel omologate Euro IV. Dacă aceste noi motorizări vor fi omologate, preţul va creşte cu maximum 2.000 de euro.
Citiţi articolul complet în Adevărul