Fabricantii auto încheie anul pe avarie. Au închis fabrici şi cer ajutoare de stat. Au tăiat din producţie, însă nu vor tăia din lansările de noi modele. În ţară, anul viitor vor ieşi pe piaţă câteva zeci de maşini noi. Volkswagen Polo, Toyota Avensis sau Ford Fiesta sunt doar câteva dintre ele.
Noul an e aşteptat de mulţi împătimiţi ai maşinilor. Cei care vor se laude cu un Audi A5 Cabrio de exemplu, trebuie să aştepte până în primăvară. Câteva luni mai târziu în showroom-uri va apărea şi modelul A5 Sportback. Este maşina în care producătorii îşi pun speranţe pentru un profit de 25%, în ciuda crizei.
Z4 de la BMW, cu cei peste 300 de cai putere, este o altă apariţie de marcă aşteptată anul viitor. Următorul pe lista celor de la BMW pentru România este modelul X1.
Mercedes clasa E va fi lansat la Detroit, în ianuarie. Abia după câteva luni va ajunge şi la noi. În mare, maşina pare o limuzină mai mică şi totuşi mai sobră decât rivalul BMW Seria 5. Preţul - în jur de 40.000 de euro.
Citoren a decis să facă maşini mai puţin poluante, de oraş. În primăvară va fi lansat noul C1, şi apoi C3 Picasso.
Ferrari California, Scuderia Spider şi versiunea ?pur sânge" a lui GTB Fiorano vor încinge şoselele noastre. Preţul unui astfel de model poate ajunge şi la 180.000 de euro. Dar poate atinge suta de kilometri în mai puţin de patru secunde.
Şi pentru cei fără conturi mari în bancă e un an cu aşteptări. Ford Fiesta, care în Europa s-a vândutr şi cu 11.000 de euro, vine la noi în primăvară. Honda are în plan cinci lansări în 2009, cea mai importantă fiind Insight. Preţul va fi mai mic decât cel al Honda Civic, adică sub 22.000 de euro.
Nici coreenii nu vor sta degeaba. Ne aduc Hyundai i20. Modelul va avea un consum redus şi este considerat concurenţa Opel Corsa.
Observator