Ambele modele, EV-N şi respectiv 3R-C, se bazează pe experienţa Honda în domeniul vehiculelor cu baterie electrică, al vehiculelor hibrid electrice şi al vehiculelor pe bază de hidrogen. Honda a început să producă autovehiculul cu baterie EV Plus în anul1996, autoturismele fiind vândute în leasing unor clienţi atent selecţionati din Statele Unite. Începând cu anul 1999, Honda a vândut vehicule hibrid electrice pe benzină, iar în 2008 a introdus în premieră mondială producţia vehiculului hibrid pe bază de hidrogen, FCX Clarity.
Toate aceste vehicule utilizează motoare electrice pentru propulsie şi baterii electrice pentru stocarea energiei, iar această experienţă de producţie a Honda este cea care a condus la modelele concept de ultimă generaţie. Vehiculul Honda pe bază de hidrogen FCX Clarity utilizează o baterie litiu-ion pentru a înmagazina energia de la frânarea regenerativă, iar Honda depune toate eforturile pentru a dezvolta acest domeniu. Anul trecut s-a semnat cu GS Yuasa un acord privind construcţia unei întreprinderi care să producă mai multe game de baterii litiu-ion pentru viitoarele vehicule ale Honda.
Honda EV-N
EV-N este un studiu de vehicul electric cu baterie, care evocă spiritul automobilului miniatural pentru oraş din 1967, N360. Designerii Honda au încorporat propriile panouri solare în acoperişul conceptului, pentru a încărca automobilul când este parcat. Două dispozitive electrice de mobilitate Honda U3-X, sunt ataşate în interiorul fiecărei uşi. Conceptul cu două-uşi este prevăzut cu pachetul de baterii Litiu-ion şi cu un motor electric de dimensiuni mici pentru utilizarea predominantă în mediul urban.
Interiorul conceptului EV-N cu patru locuri utilizeaza dimensiunile compacte ale trenului de rulare electric, pentru a maximiza spaţiul şi utilitatea acestuia, fără a creşte dimensiunile vehicolului. Scaunele din maşina au un finisaj interschimbabil dintr-o textură foarte uşoară, permiţând o modificare optimă şi rapidă a interiorului în termeni de culoare şi still. Interiorul a fost conceput într-un stil minimalist, în mod deliberat, cu scopul de a reduce greutatea vehiculului, crescând autonomia şi performanţa.
Honda 3R-C
Acest concept pe baterie electrică este imaginea posibilă a viitorului vehicul de transport urban minimal pentru o singură persoană. Ansamblul propulsor cu baterie electrică este montat în şasiul celor trei roţi, în acest mod menţinând jos centrul de gravitaţie şi îmbunătăţind astfel stabilitatea.
Modelul 3R-C este echipat cu o boltă a cabinei transparentă care acoperă locul şoferului atunci când vehiculul este parcat sau nu este folosit. Atunci când autoturismul este în mişcare, bolta are rol de parbriz panoramic ce protejează şoferul, poziţionat aproape de centrul de greutate.
Marginile înalte ale scaunului conferă ocupantului un grad mai mare de siguranţă, diminuând riscurile la impact lateral şi îmbunătăţind protecţia faţă de condiţiile atmosferice. În faţa şoferului se află un portbagaj care poate fi încuiat şi în care se pot păstra în siguranţă bagaje sau alte articole. Proiectanţii modelului 3R-C au creat o capotă flexibilă care înconjoară caroseria superioară pentru a reduce expunerea la vreme rea şi a îmbunătăţi confortul.
Hibridul sportiv coupe Honda CR-Z
Versiunea europeană a Honda CR-Z îşi face debutul la Salonul Auto Internaţional de la Geneva. Noul model dispune de o caroserie 2+2, cu leduri ce scot în evidenţă linia joasă a farurilor şi dispune de o cutie de viteze manuală în 6 trepte. Noua Honda CR-Z este o maşină ce combină avantajele unui propulsor hibrid pe bază de benzină cu transmise manuală şi cele ale unei caroserii elegante. Acest nou coupe îşi propune să modifice concepţia curentă în ceea ce priveşte maşinile hibrid, fiind echipată cu şasiu special conceput să răspundă la comenzile sistemului hibrid IMA.
Hibridul sport Honda CRZ are un sistem unic de condus cu 3 posibilităţi, răspuns al acceleraţiei şi asistenţă IMA pentru nevoile şoferului. Motorul i-VTEC de 1,5 litri este cuplat la sistemul paralel hibrid IMA Honda cu emisii CO2 de 117 g/km şi consum economic de combustibil în regim mixt de 5,0 l/100km. Honda susţine că aceasta este prima maşină hibrid din lume cu transmisie manuală cu 6 trepte. Cabina de pilotaj a CRZ are instrumente 3D. Maşinile de pe piaţa europeană vor fi echipate cu un sistem flexibil de locuri 2+2.
Antena3.ro