Dezvoltarea tehnologiei este foarte costisitoare şi nu este lipsită pierderi sau insuccese. Cele trei companii au făcut cercetări pe cont propriu, iar această înţelegere pune la un loc peste 60 de ani de cercetări independente şi milioane de kilometri de testare a celulelor de combustibil.
Daimler a anunţat încă de săptămâna trecută că negociază cu Ford şi alianţa franco-japoneză de la Renault-Nissan pentru o colaborare în acest sens. Mercedes-Benz a pus proiectul B-Class F-Cell, principalul program care se concentra pe dezvoltarea unui sistem pe hidrogen, în aşteptare până când a semnat cu cele două companii.
Mercedes-Benz, Renault, Nissan şi Ford vor colabora pentru a dezvolta un sistem bazat pe celule de combustibil cu hidorgen, care să poată fi folosit pe diverse modele de maşini, şi să poată concura cu modelele pe care BMW şi Toyota le dezvoltă în paralel.
"Suntem convinşi această tehnologie va juca un rol central pentru mobilitate cu zero emisii", a declarat Thomas Weber, membru al consiliului de conducere al grupului pentru cercetare şi dezvoltare de la Mercedes-Benz.
Prin aceasta înţelegere, companiile speră că vor încuraja furnizorii, guvernele şi industria întreagă să realizeze că se poate investi în hidrogen, făcând din acesta mult mai viabil pentru producţia în masă.