Guvernul român şi
reprezentanţii Comisiei Europene au căzut de acord în
privinţa taxei de primă înmatriculare. Prin urmare, procesul
intentat României de Comisia Europeană va fi suspendat.
Guvernul trebuie să emită un nou act normativ. În aceste
condiţii noua taxă ar putea fi aplicată de la 1 iulie. Taxa de
primă înmatriculare a intrat în vigoare la 1
ianuarie 2007. Oficialii europeni au anunţat încă de la
început că nu sunt de acord cu varianta impusă de statul
român.
Nemulţumire care s-a concretizat în noiembrie
anul trecut prin demararea procedurii de infringement, un avertisment
care ar fi putut duce România în faţa instanţei
europene. Mai exact, experţii europeni susţineau că taxa este
discriminatorie în special în ceea ce priveşte
impozitarea maşinilor second-hand din import şi a celor autohtone.
Sub presiune, guvernul a acceptat reanalizarea modului de calcul al
taxei. Iar rezultatul se pare că a fost pe placul Europei. Surse
apropiate comisiei susţin că pentru maşinile euro 4, taxa va
creşte de până la 3 ori, iar pentru cele vechi calculul se va
face la valoarea de 10 euro pe centimetrul cub la care se aplică un
coeficient de uzură şi vechime. Noua formă a taxei
va intra în vigoare la 1 iulie 2008.
Din acest moment, procesul
pe care Comisia Europeană l-a intentat împotriva României
va fi suspendat, iar acţiunea în justiţie se va încheia
definitiv în momentul în care ordonanţa va fi aprobată
de Parlamentul României.
Taxa de primă
înmatriculare a adus guvernului totuşi anul trecut o gură de
oxigen deloc de neglijat. Veniturile din această sursă s-au
ridicat, anul trecut, la circa 245 de milioane de euro.
Antena 3