Cu 9,98 milioane de autovehicule vândute, Toyota a devensat General Motors (9,71 milioane) şi Volkswagen (9,7 milioane).
Vânzările Toyota, inclusiv subsidiarele Hino Motors şi Daihatsu Motor, au crescut cu 2,4% anul trecut, a anunţat, joi, grupul nipon, care prevede o altă creştere, de 3,2% pentru 2014.
Cu toate acestea, constructorul japonez trebuie să facă faţă unei concurenţe tot mai puternice.
Toyota avea un avans de 460.000 de maşini în faţa GM în 2012, însă acesta s-a redus la 270.000 de unităţi.
„Competiţia devine tot mai intensă. VW este numărul unu în China, în timp ce GM este primul pe piaţa din SUA, iar toţi trei producătorii cresc investiţiile în dezvoltarea de produse şi noi modele", a declarat Sanjeev Varma, directorul operaţional al Stellar Alliance Group, din Detroit.
Anul 2013 a fost unul de referinţă pentru directorul general al Toyota, Akio Toyoda, care a preluat conducerea grupului după prima pierdere anuală din aproape şase decenii.
Toyoda, un strănepot al fondatorului companiei, a impus o atenţie mai mare asupra pieţelor emergente şi a restructurat managementul de la preluarea conducerii în 2009.