Maşinile care nu sunt prevăzute cu un filtru Diesel de particule (PDF), al cărui preţ se ridică la 500-600 sute de euro, sunt amendate cu 40 de euro, iar şoferului i se adaugă un punct în registrul auto.
Reglementarea de mediu referitoare la controlul emisiei de particule fine a intrat deja în vigoare în Germania acum un an. Centrele oraşelor Berlin, Hanovra şi Koln sunt protejate, iar de la 1 martie li se vor adăuga alte oraşe, mai mari sau mai mici, precum Dusseldorf, Mannheim, Stuttgart sau Reutlingen.
Doar instituţii autorizate precum TUV sau DEKRA, pot emite taloane de circulaţie, sau pot acorda acest liber de mediu în circulaţia auto.La TUV, şoferul trebuie să se prezinte cu talonul maşini, care arată în ce marjă de poluare se înscrie maşina, după care este înregistrat şi primeşte placheta aferentă, verde, galbena sau roşie, pentru cinci euro. La DEKRA, trebuie să achite suma de şase euro.
Motocicliştii sunt singurii spijiniţi de autorităţi pentru a-şi dota motoarele cu filtre Diesel de particule, oferindu-le o subvenţie de 330 de euro.
Cele mai poluante sunt considerate motoarele cu alimentare pe motorină şi care nu au filtru Diesel. Automobilele fără catalizator şi fără filtru PDF nu primesc placheta.
Antena 3