General Motors (GM) testează un nou
motor, care ar reduce cu până la 15% consumul de combustibil.
Noua tehnologie ar economisi combustibil prin utilizarea comprimării
aerului şi carburantului, în locul aprinderii cu scânteie,
pentru a produce căldura necesară pornirii. Compania testează noul
motor pe două tipuri de maşini, Saturn Aura şi Opel Vectra. GM a
anunţat că va perfecţiona tehnologia înainte de a fi
utilizată comercial. ?Am realizat un progres mare, deşi costurile
au fost foarte mari. Mai sunt necesare şi alte investiţii pentru
cercetare şi testare pentru a perfecţiona tehnologia?, a declarat
profesorul doctor Uwe Grebe, directorul executiv al diviziei GM
pentru motoare şi sisteme de transmisie. Procesul determină
aprinderea într-un cilindru a unui amestec de combustibil şi
aer, îmbinând trăsăturile motorului diesel şi ale
celui cu ardere internă tradiţional.
Reprezentanţii GM au adăugat
că vor începe, în primăvara anului viitor, testarea în
condiţii de trafic a maşinii hibrid Chevrolet Volt, care poate fi
încărcată de la reţeaua electrică şi intenţionează să
producă vehiculul până la sfârşitul anului 2010.
Spre
deosebire de modelele anterioare, care utilizează în paralel
un motor electric alimentat de baterie şi unul cu combustie internă,
maşinile care pot fi încărcate de la reţeaua electrică sunt
destinate în principal efectuării de curse scurte, exclusiv cu
un motor electric, alimentat de la o baterie care poate fi încărcată
la priză.
Antena3.ro