Directorii GM şi Chrysler au purtat discuţii private în privinţa unui posibil aranjament în vederea declarării falimentului pentru companiile pe care le reprezintă, anunţă Worldcarfans.com. Cei doi giganţi auto iau în considerare această măsură ca o ultimă soluţie pentru rezolvarea crizei.
Constructorii auto americani ar prefera totuşi să primească fondurile cerute Congresului, fără să fie nevoiţi să recurgă la declararea falimentului, fapt ce ar putea alunga clienţii companiilor. Însă Congresul american şi administraţia Bush s-au arătat foarte sceptici în privinţa acordării ajutorului financiar industriei auto americane şi au condiţionat aceste fonduri de prezenatrea unor planuri detaliate de restructurare de la fiecare producător auto în parte.
În acelaşi timp General Motors şi Chrysler au anunţat că sunt dispuse să fuzioneze în cazul în care guvernul SUA ar pune această condiţie pentru acordarea ajutorului financiar de urgenţă, fără de care cei doi mari constructori americani de automobile nu ar supravieţui în 2009, anunţă Reuters.
GM rămâne foarte repede fără lichidităţi. Rick Wagoner, preşedintele executiv al companiei a declarat vineri, în faţa Congresului american, că GM are nevoie disperată de 4 miliarde de dolari înainte de sfărşitul acestei luni şi alte patru miliarde în ianuarie, pentru a se menţine pe linia de plutire.
Chrysler are de asemenea nevoie urgentă de lichidităţi. Pe de altă parte, Ford a solicitat un credit de 9 miliarde de dolari. Ala Mulally, directorul general Ford a declarat vineri că industria americană are neapărată nevoie de fonduri şi, dacă GM se prăbuşeşte, ar putea să tragă în jos şi compania pe care o reprezintă.
Totuşi, republicanii sunt reticenţi la acordarea împrumutului solicitat. Senatorul Richard Shelby a spus că planurile prezentate de constructorii auto nu sunt serioase şi conţin "puţine detalii concrete". "Dacă aţi conceput acest plan pentru a obţine un împrumut, eu cred că niciun bancher cu capul pe umeri nu v-ar acorda creditul", a precizat Shelby.
Mark Zandy, economist şef la Economy.com, a declarat că producătorii auto vor avea nevoie de mult mai mult, faţă de cei 34 de miliarde solicitaţi acum. "În cele din urmă vor avea nevoie de 75 de miliarde de dolari, până la 125 de iliarde pentru a evita colapsul", a spus Zandi în faţa Congresului american.
Antena3.ro