?Ar fi fost dificil în prezent să cheltuim două miliarde de dolari pentru a realiza înlocuirea modelelor?, a declarat Robert A. Lutz, vicepreşedinte GM. Piaţa se confruntă cu preţuri fluctuante ale combustibililor şi o cerere crescută a consumatorilor pentru maşini compacte, mai eficiente.
În acelaşi timp, odată cu scăderea constantă a vânzărilor SUV-urilor încă din 2004, şi cu pierderi de 18,8 miliarde de dolari în prima jumătate a anului, GM se confruntă cu reale dificultăţi. Preţurile acţiunilor au scăzut şi cu 76 de procente pe parcursul acestui an, dar nnu sunt singurele. Acţiunile Ford au scăzut cu 70 la sută în aceeaşi perioadă, în timp ce Chrysler, ca şi GM, s-ar putea afla aproape de faliment, potrivit Worldcarfans.com care citează publlcaţia The New York Times.
General Motors a avut şi va avea cel mai mult de suferit, odată cu vânzările în scădere continuă ale automobilelor, în acelaşi timp, succesul companiei fiind strâns legat de gama de SUV-uri. Janesville, cea mai veche uzină a GM, care construia SUV-uri, va fi închisă până în preajma sărbătorilor de iarnă.
Planurile construcţiei unui automobil cu dimensiuni reduse la această fabrică au fost abandonate odată cu promisiunea făcută de GM că va folosi uzina din Arlington în acest sens. Directorul GM Rich Wagoner a declarat că se grăbeşte dezvoltarea maşinilor mai mici şi a motoarelor cu capacităţi mai reduse, subliniind în acelaşi timp că, din 2010, compania va produce în serie modelul electric Chevrolet Volt. De asemenea GM va investi în continuare pentru dezvoltarea noului Chevrolet Malibu şi a crossoverelor Buick Enclave şi GMC Acadia, dar şi a sistemelor hibride.
Fotografii: Worldcarfans.com
Antena3.ro