În Capitală circulă zilnic, potrivit statisticilor Poliţiei Rutiere, peste 1,6 milioane de maşini. Locuri de parcare sunt puţin peste 400.000. Unul la patru maşini. Iar din cele 400.000 de locuri, doar 60.000 sunt amenajate în zonele de birouri.
Aşa că fiecare îşi lăsa maşina cât mai aproape de locul în care are treabă. Asta înseamna şi o trecere de pietoni, trotuar sau intersecţie.
De patru ani încoace, administraţiile locale din sectoarele 1, 2, 3, 4 si 6 au început să angajeze firme care să ridice maşinile parcate ilegal. Aşa a fost la început. Între timp, patronii fimelor au văzut într-un serviciu public o bună afacere. S-au apucat să ridice şi maşinile care nu încurcau neapărat circulaţia. De aici până la conflicte între şoferi şi angajaţii firmelor, nu a mai fost decât un pas.
Ca să nu investească prea mult în oameni şi utilaje, toate cele cinci firme din Bucureşti s-au limitat să cumpere şapte sau 10 maşini cu macara pe care le foloseasc doar în zonele aglomerate. Acolo unde ştiu sigur că nu există parcări.
În sectorul 1, firma CFR Auto Trans acţionează cu precădere în Piaţa Victoriei, pe lângă spitalele Floreasca, Grigore Alexandrescu şi în zona Pieţei Lahovari. În sectorul 2, Supercom şi-a creat propriile arii în care ridică maşini. În pieţele Obor şi Iancului, pe Calea Moşilor sau Colentina.
În sectorul 3, Rosal stă cu ochii pe maşinile parcate în pieţele Unirii, Alba Iulia sau în centrul istoric.
În sectorul 4, Autosal vânează maşinile din zona Unirii, pieţei Sudului şi de pe bulevardul Brâncoveanu.
S.C. Ilcor din sectorul 6 are câteva zone pe care le perie zilnic: Piaţa Crângaşi, Moghioroş sau Splaiul Independenţei.
Rar merg în alte zone. Asta înseamnă consum mic de carburant şi încasări rapide.
Încasări rapide şi mai ales foarte mari. Iar sectorul 1 este lider când vine vorba de costuri.
Dacă firma a ridicat deja maşina, eliberarea costă 700 de lei. În primele 24 de ore. Mai exact taxa de ridicare e 200 de lei, cea de transport tot atât, iar taxa de depozitare 300 de lei în prima zi. Cine nu se grăbeşte plăteşte. Orice zi în plus mai costă 300 de lei.
Nu vă gândiţi că în restul Bucureştiului e mult mai ieftin. În sectoarele 2, 3, 4 şi 6 costurile sunt în jur de 500 de lei. La care se adaugă, din a doua zi, deja celebra taxă de depozitare.
Hingherii de maşini pot fi opriţi. Sâmbătă, la Observatorul de la ora 19 vă spunem cum.