"Fiat vrea să aibă un rol pe piaţă şi, în aceste condiţii, o fuziune este posibilă. Nu există deocamdată idei concrete deoarece perspectiva economiei este prea opacă. De aceea trebuie aşteptat până la clarificarea situaţiei constructorilor auto americani", a precizat Elkann.
Acesta prezidează holdingul familiei Agnelli, care controlează 30% din acţiunile Fiat. În luna noiembrie vânzările Fiat au înregistrat, în Italia, un declin de 30%, iar grupul a avertizat că problemele economice îi pot reduce semnificativ profitul.
Pe fondul reducerii cererii constructorul auto a anunţat că va opri producţia pentru câteva săptămâni, în decembrie şi ianuarie, la uzinele din Italia.
Ford, General Motors şi Chrysler, cei trei giganţi auto americani, încearcă să obţină un ajutor de urgenţă de 25 de miliarde de dolari de la guvernul SUA pentru a supravieţui crizei de lichidităţi şi declinului pieţei auto.
După ce a cedat brandurile Land Rover, Jaguar, Aston Martin şi cea mai mare parte din acţiunile pe care le deţinea la Mazda, Ford a anunţat că ia în calcul vânzarea diviziei suedeze Volvo, ca parte a unui program de restructurare.
În acelaşi timp, Aston Martin a anunţat că va disponibiliza aproximativ o treime din personal pentru a face faţă cererii scăzute pentru modelele mărcii. Producătorul automobilelor de lux DB9 şi Vantage, care i-a furnizat maşini încă din anii `60 şi celebrului personaj James Bond, a declarat că va concedia 300 dintre angajaţii cu contract pe perioadă determinată, şi alţi 300 dintre muncitorii temporari.
De asemenea, Aston Martin îşi închide producţia de Crăciun pentru încă două săptămâni, în plus faţă de obişnuitele libere cu cocazia sărbătorilor.
Aston Martin nu este singura marcă de lux care operează restructurări. Rolls Royce, deţinut de BMW, a disponibilizat 40 de persoane şi îşi închide porţile fabricii din Goodwood, Marea Britanie, pentru două zile în cursul acestei săptămâni.
Aston Martin, based in Gaydon, Warwickshire in the UK, currently employs about 1850 people.
Antena3.ro