Euro
NCAP a publicat marţi rezultatele crash-testelor efectuate pentru
mai multe autoturisme. Pentru prima oară, cei de la Euro NCAP au
testat şi 3 modele tip "pick-up", Nissan Navara, Isuzu
D-MAX/Rodeo şi Mitsubishi L200. În urma testelor, specialiştii
de la Euro NCAP au descoperit că siguranţa pasagerilor nu se numără
printre priorităţile producătorilor de pick-up-uri. Pick-up-urile
au fost şi sunt tradiţional cumpărate pentru funcţionalitatea
lor, fiind folosite în special în scopuri comerciale.
În
ultimii ani, cerea pentru acest tip de vehicule a crescut (în
Europa cererea a crescut în 2007 cu 7,2% faţă de 2006). De
asemenea, unii producători de automobile încearcă să atragă
cumpărători din rândul familiştilor, ceea ce a atras atenţia
celor de la Euro NCAP.
"Euro NCAP trebuie să funcţioneze ca un
gardian pentru oameni în privinţa siguranţei autovehiculelor
? testarea acestor autovehicule a devenit imperios necesară din
momentul în care am descoperit că nu mai sunt folosite doar
pentru transportul de mărfuri. Producătorii trebuie să fie
conştienţi de faptul că noi vom testa toate maşinile care ar
putea avea un impact asupra siguranţei consumatorilor europeni",
a declarat Dr Michiel van Ratingen, secretar general al Euro NCAP pe
site-ul oficial.
Îngrijorările specialiştilor au fost
confirmate , atât Nissan Navara cât şi Isuzu
D-MAX/Rodeo au înregistrând scoruri proaste în
cazul testelor pentru pasageri adulţi. Navara a primit o singură
stea din cinci în urma acestor teste, un scor extrem de prost.
În consecinţă, Nissan a anunţat o campanie prin care
intenţinează să îmbunătăţească soft-ul airbag-urilor de
la toate modelele Navara care au fost produse până acum.
Isuzu
D-MAX/Rodeo a înregistrat de asemenea un scor slab, de numai
două stele în cazul testelor pentru adulţi, viaţa acestora
fiind pusă în pericol în special din cauza leziunilor
din zona pieptului. Cel mai bun dintre pick-up-urile testate a fost
Mitsubishi L200, care a primit un respectabil scor de 4 stele, în
cazul testelor pentru adulţi.
Toate vehiculele tip pickcare au
fost testate au înregistrat un foarte prost scor în ceea
ce-i priveşte pe copiii pasageri şi pe pietoni. Euro NCAP a făcut
publice de asemenea şi rezultatele pentru Suzuki Splash, Daihatsu
Terios, Renault Kangoo, Citroën C5 şi BMW X3.
Dintre toate
aceste mărci cunoscute de automobile, doar Citroën C5 a primit 5 stele la testul pentru
pasagerii adulţi. Acelaşi model a primit însă doar două
stele în ceea ce priveşte protecţia pietonilor.
LISTA
COMPLETĂ A REZULTATELOR TESTELOR EFECTUATE DE SPECIALIŞTII DE LA EURO NCAP
Antena3.ro