Holdingul Porsche, care deţine o participaţie de 30,8% la Volkswagen, a confirmat estimarea de profit pentru 2015, care a fost revizuită în scădere în 28 octombrie, pentru a include costurile legate de scandal.
Porsche SE anticipează un profit net anual de 800 milioane euro-1,8 miliarde de euro. Anterior, holdingul anticipa un profit net de 2,8 miliarde euro-3,8 miliarde euro.
Săptămâna trecută, Porsche a avertizat că noile estimări pot fi influenţate de evoluţia scandalului emisiilor.
Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, a anunţat săptămâna trecută că a subestimat nivelul emisiilor de dioxid de carbon şi al consumului de carburant pentru circa 800.000 de automobile, unele pe benzină.
Scandalul emisiilor a izbucnit la jumătatea lunii septembrie, când grupul german a recunoscut în SUA că 11 milioane de automobile diesel la nivel global au un soft ilegal care reduce nivelul emisiilor poluante în timpul testelor. Dintre acestea, 500.000 de vehicule au fost comercializate pe piaţa americană.
Volkswagen a bugetat costuri de 6,7 miliarde de euro în trimestrul al treilea, pentru acoperirea costului rechemării în service a 11 milioane de vehicule, în vederea eliminării softului ilegal. Totodată, grupul estimează costuri suplimentare de 2 miliarde de euro generate de neregulile de la celelalte 800.000 de automobile.