Conducătorii firmelor celebre de pe continent s-au grăbit să dovedească realismul propunerilor lor, aducând la actuala manifestare de la Frankfurt modele hibrid. Chiar şi pentru maşinile de lux cu propulsie pe benzină, care emit 300 de grame de bioxid de carbon pe kilometru, au apărut propuneri tehnologice care folosesc motorizarea neconvenţională sau mixtă: benzină şi energie electrică sau hidrogen. În replică, UE îi ameninţă pe constructorii de automobile cu sancţiuni financiare, potrivit France Presse, în cazul în care nu se conformează noilor reglementări, criticate inclusiv de DaimlerChrysler.
Patronul Porsche, Wendelin Windeking, consideră proiectul de reducere a noxelor în următorii cinci ani ?total naiv?. Omologul său de la Peugeot, Christian Streiff, consideră şi el planul ca fiind ?total nerealist?. În plus, Cele două grupuri au decis să facă front comun şi să adopte o atitudine fermă faţă de UE. ?Am căzut de acord asupra bazelor unei reglementări în cadrul ACEA? (o asociaţie a constructorilor europeni), a adăugat Matthias Wissman, noul preşedinte al asociaţiei constructorilor germani VDA (Asociaţia Auto Germană).
Un mesaj mai puţin agresiv a fost promovat, înainte de deschiderea manifestării, de cancelarul german Angela Merkel ? fost ministru al mediului, de altfel. Ea a reamintit că guvernul său s-a angajat să reducă cu 30% emisiile de gaze cu efect de seră, până în 2020, de la nivelul anului 1990 şi a remarcat că Matthias Wissmann, preşedintele VDA declarase, săptămâna trecută, că producătorii germani ?reinventează automobilul?, pentru a face faţă provocărilor viitorului.
?Dacă industria auto germană se poate ridica la nivelul noilor provocări tehnologice, va menţine nivelul ridicat al calităţii şi va urmări protejarea mediului, va asigura, în viitor, locurile de muncă şi îşi va consolida poziţia deţinută pe pieţele de export?, a spus Merkel. Venind în sprijinul producătorilor, cancelarul a arătat că, recent, guvernul german a decis să lucreze la modificarea impozitelor aplicate vehiculelor, cu un nivel mai redus pentru cele puţin poluante şi mai ridicat în cazul celor care generează un volum mai mare de emisii.
În foto: Volkswagen Beetle TDI. Sursa: tuningnews.com
GALERIE FOTO. Sursa: tuningnews.com
Ella Moroiu, Antena3.ro