Antena 3 CNN Economic Auto Dispute ecologice la Salonul Auto de la Frankfurt (GALERIE FOTO)

Dispute ecologice la Salonul Auto de la Frankfurt (GALERIE FOTO)

2 minute de citit Publicat la 02:47 16 Sep 2007 Modificat la 02:47 16 Sep 2007
Dispute ecologice la Salonul Auto de la Frankfurt <font color=red>(GALERIE FOTO)</font>
Salonul Auto de la Frankfurt a devenit ultimul front de luptă pentru oficialii Uniunii Europene şi marii constructori de automobile. Miza confruntării - emisiile de bioxid de carbon - comisarul european pentru mediu, Stavros Dimas, le cere producătorilor să reducă emisiile la 140 de grame pe kilometru până în 2012 şi intenţionează să prezinte proiectul cel târziu în primul semestru al anului viitor. Marile firme cer condiţii mai flexibile şi propun o limită de 140 de grame până în 2015. Producătorii asiatici sunt şi ei implicaţi fără voie în acest scandal, pentru că şi ei construiesc automobile pe teritoriul şi pentru spaţiul european.

Conducătorii firmelor celebre de pe continent s-au grăbit să dovedească realismul propunerilor lor, aducând la actuala manifestare de la Frankfurt modele hibrid. Chiar şi pentru maşinile de lux cu propulsie pe benzină, care emit 300 de grame de bioxid de carbon pe kilometru, au apărut propuneri tehnologice care folosesc motorizarea neconvenţională sau mixtă: benzină şi energie electrică sau hidrogen. În replică, UE îi ameninţă pe constructorii de automobile cu sancţiuni financiare, potrivit France Presse, în cazul în care nu se conformează noilor reglementări, criticate inclusiv de DaimlerChrysler.

Patronul Porsche, Wendelin Windeking, consideră proiectul de reducere a noxelor în următorii cinci ani ?total naiv?. Omologul său de la Peugeot, Christian Streiff, consideră şi el planul ca fiind ?total nerealist?. În plus, Cele două grupuri au decis să facă front comun şi să adopte o atitudine fermă faţă de UE. ?Am căzut de acord asupra bazelor unei reglementări în cadrul ACEA? (o asociaţie a constructorilor europeni), a adăugat Matthias Wissman, noul preşedinte al asociaţiei constructorilor germani VDA (Asociaţia Auto Germană).

Un mesaj mai puţin agresiv a fost promovat, înainte de deschiderea manifestării, de cancelarul german Angela Merkel ? fost ministru al mediului, de altfel. Ea a reamintit că guvernul său s-a angajat să reducă cu 30% emisiile de gaze cu efect de seră, până în 2020, de la nivelul anului 1990 şi a remarcat că Matthias Wissmann, preşedintele VDA declarase, săptămâna trecută, că producătorii germani ?reinventează automobilul?, pentru a face faţă provocărilor viitorului.

?Dacă industria auto germană se poate ridica la nivelul noilor provocări tehnologice, va menţine nivelul ridicat al calităţii şi va urmări protejarea mediului, va asigura, în viitor, locurile de muncă şi îşi va consolida poziţia deţinută pe pieţele de export?, a spus Merkel. Venind în sprijinul producătorilor, cancelarul a arătat că, recent, guvernul german a decis să lucreze la modificarea impozitelor aplicate vehiculelor, cu un nivel mai redus pentru cele puţin poluante şi mai ridicat în cazul celor care generează un volum mai mare de emisii.

În foto: Volkswagen Beetle TDI. Sursa: tuningnews.com

GALERIE FOTO. Sursa: tuningnews.com

Ella Moroiu, Antena3.ro

×
x close