Românii sunt în continuare condamnaţi să-şi facă loc pe drumurile naţionale în lipsa autostrăzilor, în timp ce miniştrii se ceartă între ei ce fel de drumuri să construiască. Actualul ministru al Transporturilor vrea drumuri expres, mai ieftine şi mai rapid de construit, în timp ce fostul ministru spune că investiţia nu merită. Şeful companiei de autostrăzi anunţă că se vor costrui drumuri expres pe patru rute. Drumuri ca Arad-Oradea, Petea-Satu Mare - Baia Mare, Turda-Sebeş şi Piteşti-Craiova sunt traversate zilnic de câte 8.000 de maşini fiecare. Gropile şi aglomeraţia îi scot din minţi pe şoferi. Drumul expres este un intermediar între un drum naţional şi autostradă. Are patru benzi, separate de parapeţi de beton şi lăţimea benzii unui drum naţional, dar nu are bandă de urgenţă, ca o autostradă.
Procedurile pentru construirea unui drum expres ar dura de trei ori mai puţin decât pentru o autostradă. Costurile sunt însă la fel de mari: un miliard de euro pentru 380 de kilometri. Fostul ministru al transporturilor spune că nu merită. ?Peste tot mi s-a spus: nu mergeţi pe acestă variantă. A fost utilizată undeva, de mult. Este o variantă proastă, un drum expres costă aproape cât o autostradă?, susţine Radu Berceanu, senator PD.
În dispută a intrat şi preşedintele Băsescu. ?Acum construim drumuri rapide către Focşani, ca şi când nu ştim că de la Bucureşti se merge până la Iaşi pe drum rapid către Focşani?, declara Traian Băsescu. Discuţiile pe marginea drumurilor par a nu se mai termina, la fel cum nu se mai termină nici o autostradă. Poate din acest motiv, după 17 ani, avem doar 200 de km de autostrăzi.
Antena 3