"Toată lumea aşteaptă să vadă ce se întâmplă cu taxa, iar acest lucru, alături de alţi factori deloc de neglijat, cum ar fi criza sectorului auto, au dus la situaţia în care ne aflăm acum, un blocaj al pieţei", a declarat preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Potrivit lui Ernest Popovici efectele din industria auto provocate de modificarea taxei auto sunt previzibile. "Situaţia în care suntem acum este destul de clară. Avem Dacia care a reluat producţia luni, dar care a anunţat o nouă întrerupere de producţie. (...) După un sfârşit de an foarte slab pentru maşinile noi, dar exploziv pentru maşinile vechi de import, toate premisele indică o lună ianuarie la fel de slabă pentru piaţa de vehicule noi", a explicat preşedintele APIA, citat de Mediafax.
În 2008, înmatriculările de autoturisme noi din România au scăzut cu 8,6%, ajungând la 285.504 unităţi, iar cele ale maşinilor rulate au urcat cu 151,4%, la un nivel record de 310.885 maşini.
Spre comparaţie, în 2007 au intrat în circulaţie un număr mai mare de maşini noi (312.533 unităţi) decât rulate (123.622 autoturisme), însă anul trecut cele second-hand au fost cu mai mult de 25.000 de unităţi deasupra modelelor noi, conform datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative (MIRA).
Antena3.ro