Daimler AG a anunţat marţi, în cadrul unei conferinţe de presă la Stuttgart, că a achiziţionat o participaţie de10 la sută din compania Tesla Motors. Cele două companii au semnat deja o înţelegere pentru a include pachetul de baterii litiu-ion prezent la automobilul Tesla şi dispozitivele pentru încărcarea acestora, în următoarele 1.000 de unităţi ale vehiculului electric Smart. Oficialii celor două compannii au declarat că această colaborare le va permite să lucreze îndeaproape la dezvoltarea unor noi acumulatori, sisteme de propulsie electrice şi chiar proiecte de noi vehicule.
?Parteneriatul nostru strategic reprezintă un pas important pentru accelerarea comercializării vehiculelor electrice la nivel global?, a declarat Thomas Weber, membru al consiliului director al Daimler AG.
Tesla Motors este o companie americană, cu sediul în California care a reuşit să dezvolte un automobil sport electric capabil să se întreacă cu supremaşinile care folosesc combustibili fosili, precum Porsche sau Ferrari. Tesla Roadster are un motor electric ce dezvoltă 250CP şi accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4 secunde. Motorul electric se încarcă în doar 3,5 ore şi are o autonomie de aproape 350 kilometri.
În luna martie, Tesla Motors a anunţat că va lansa din 2011 şi o variantă sedan electrică, denumită Model S. Maşina măsoară aproape 5 metri în lungime (4,98 m) şi reprezintă varianta practică a modelului sport Tesla Roadster.
Model S îşi trage energia de la acumulatorii cu 8.000 de celule. Autonomia este de aproximativ 483 de kilometri la o singură încărcare. Acumulatorii sunt amplasaţi în podea, spaţiul din interiorul maşinii fiind astfel mai mult decât suficient. Spre exemplu, spaţiul de sub capota unde se afla în mod obişnuit motorul, poate fi acum folosit ca loc suplimentar de depozitare. Automobilul este mare şi poate transporta cinci adulţi plus doi copii.
Antena3.ro