Dacia merge spre vest şi merge bine. Maşina naţională se vinde mai bine în Franţa şi Germania decât acasă. Nu că asta ar fi rău. Şi românii cumpără, dar nu ţin pasul cu occidentalii care tot cer maşini ieftine, stimulaţi şi de primele mari oferite de stat.
Peste 600 de camioane încărcate cu aproape 8.500 de maşini Logan sau Sandero ies, în fiecare săptămână, pe porţile uzinei din Argeş. 80 la sută din producţia fabricii ia calea occidentului. Maşinile ajung mai ales în Germania, Franţa, Italia şi Spania.
În Franţa s-au vândut de la începutul anului aproape 20.000 de maşini. Nemţii, însă, au cumpărat doar în primele patru luni ale anului aproape 25.000 de autoturisme, cât au comandat pe tot parcursul anului trecut. Asta datorită programului Rabla nemţesc, în care statul dă 2.500 de euro la fiecare maşină nouă.
Şi la noi, tot Dacia e lider de vânzări în programul Rabla.
La Mioveni se lucrează şi în week-end până în iulie pentru ca fabrica să onoreze comenzile. De săptămâna viitoare vor mai fi angajaţi alţi 500 de muncitori şi se vor produce 140 de autoturisme în plus pe zi.
Observator