Antena 3 CNN Economic Auto Dacia se vinde ca pâine caldă! Vânzările au crescut în ultimele luni în Germania, Franţa şi Turcia

Dacia se vinde ca pâine caldă! Vânzările au crescut în ultimele luni în Germania, Franţa şi Turcia

1 minut de citit Publicat la 17:00 04 Noi 2013 Modificat la 17:00 04 Noi 2013
Dacia se vinde ca pâine caldă! Vânzările au crescut în ultimele luni în Germania, Franţa şi Turcia
foto: Intact Images
Dacia se vinde ca pâinea caldă în Germania. Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Germania au crescut cu 0,8% în primele zece luni, la 38.431 unităţi, în timp ce declinul pieţei a încetinit la 5,2%, potrivit datelor publicate de oficiul german pentru înmatriculãri auto, conform MEDIAFAX.
   
Vânzările din Germania, cea mai mare piaţă auto din zona euro, s-au situat la 2,48 milioane de unităţi, iar Dacia a înregistrat o cotă de piaţă de 1,5% în intervalul analizat.
   
Înmatriculările sub marca Renault, deţinută de constructorul auto francez cu acelaşi nume, au scăzut cu 8,3%, la 81.350 autoturisme. Grupul francez este prezent în Germania atât cu marca Renault, cât şi cu Dacia.
   
Dintre cele 33 de mărci analizate, doar zece au consemnat vânzări mai mari. Jaguar a înregistrat cel mai puternic avans al înmatriculărilor, de aproape 36%, iar Mercedes cel mai redus, de numai 0,5%. Alfa Romeo a suferit în primele zece luni cea mai mare scădere dintre mărcile analizate, de 55%.
   
Liderul pieţei, grupul german Volkswagen, a scãzut cu 7,5%, la 532.454 autoturisme.    .
   
Germania a fost anul trecut cea mai mare piaþã pentru Dacia.
   
Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Franţa au crescut cu 7,6% în primele zece luni, la 72.550 unităţi, în timp ce piaţa franceză s-a menţinut pe scădere, cu 7,4%, chiar dacă se află pe un trend de revenire, cu evoluţie pozitivă în octombrie pentru a doua lună consecutiv.
   
În octombrie, înmatriculările Dacia în Franţa au crescut cu 9,6%, la 7.260 autoturisme. Piaţa franceză a avansat cu 2,6%, la 166.515 unităţi, după o creştere de 3,4% în septembrie.
   
Vânzările Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% faţă de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puţin peste 6% au fost comercializate în România, unde compania s-a menţinut totuşi lider, iar cele mai mari pieþe de desfacere au rămas Franţa (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia şi Italia.
   
Franţa a dominat în 2012 topul vânzărilor Dacia pe ţări, cu 84.522 unităţi comercializate, urmată de Germania, cu 46.590 unităţi şi de Algeria, cu 41.710 vehicule.

Topul vânzărilor externe este continuat de Turcia - 28.964 autovehicule, Italia - 26.832 şi Spania - 17.847.

×
Etichete: Dacia
x close