În standard, Sandero este echipat cu două airbag-uri frontale (pentru şofer şi pasagerul din dreapta) şi senzori de efort la centurile de siguranţă.
Pachetul de siguranţă, oferit opţional, are în plus două airbag-uri laterale pentru torace şi două pentru cap, precum şi pretensionare pentru centurile de siguranţă.
Modelul de bază a primit trei stele de la EuroNCAP (pasageri adulţi), patru stele (pasageri copii), şi o stea (pietoni).
Patru stele la protecţia pasagerilor adulţi, din cinci posibile, au fost obţinute de Dacia Sandero echipată cu pachetul de siguranţă. La impactul lateral, această versiune a înregistrat rezultate semnificativ mai bune decât versiunea de bază, iar la simularea ciocnirii laterale cu un stâlp Sandero a obţinut punctajul maxim, potrivit Euro NCAP. Dacia Sandero echipată cu dotările din pachetul suplimentar a obţinut în plus şapte puncte la protecţia pasagerilor adulţi, în timp ce la celelalte capitole punctajul este identic.
Fără pachetul de siguranţă maşina a obţinut 24 de puncte la protecţia pasagerilor adulţi, 38 de puncte în cazul ocupanţilor copii şi 8 puncte la securitatea oferită pietonilor.
Testele Euro NCAP au relevat faptul că, în cazul unui impact frontal, habitaclul rămâne nedeformat, cu toate că unele puncte de sudură, de la baza montanţilor parbrizului, au cedat. De asemenea, există pericolul rănirii genunchilor şi femururilor, atât în cazul şoferului, cât şi în cel al pasagerului din dreapta, din cauza unor elemente ale bordului.
Pe scaunul din dreapta şoferului există posibilitatea montării unui scaun pentru copil, cu orientare spre înapoi, cu condiţia ca airbag-ul pentru pasager să poată fi dezactivat (pentru a nu răni copilul - n.r.). Totuşi, informaţiile furnizate şoferului în legătură cu statutul airbag-ului (dacă este dezactivat sau nu - n.r.) "nu sunt suficient de clare", notează Euro NCAP.
"Eticheta de avertizare privind pericolele folosirii unui scaun pentru copii cu orientare spre spate, fără dezactivarea în prealabil a airbag-ului, au fost neclare şi neataşate definitiv", arată Euro NCAP.
De asemenea, bara de protecţie din faţă şi partea din faţă a capotei nu au obţinut puncte pentru protecţia pietonilor.
Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) este un organism european independent, înfiinţat în anul 1997, care efectuează teste de impact pentru determinarea gradului de siguranţă al maşinilor noi. EuroNCAP este susţinut de şapte guverne europene, de Comisia Europeană şi de asociaţii ale consumatorilor din ţările UE.
Fotografii: www.euroncap.com
Antena3.ro