După ce şi-a făcut apariţia, la jumătatea anului 2021, pe suporturile de comunicare iar apoi, de la începutul anului 2022, în reţeaua de showroom-uri, a venit rândul gamei de vehicule să adopte noua identitate a mărcii Dacia.
Compusă din literele D şi C stilizate, legate între ele asemenea elementelor unui lanţ, noua emblemă evocă robusteţe şi simplitate. Denumită „Dacia Link”, această siglă este uşor vizibilă de la distanţă, fiind prezentă în plus pe jantele tuturor modelelor.
Emblema „Dacia Link” se regăseşte de acum pe toate modelele mărcii. Integrarea noii sigle a condus la modificarea calandrului, ale cărui elemente distinctive, cu un contur evoluat, adoptă culoarea albă.
O altă schimbare imediat vizibilă o constituie apariţia logotipului în partea din spate a tuturor modelelor, precum şi pe volanul acestora.
”Introducerea noii identităţi este însoţită de apariţia noii nuanţe „Gris Mégalithe”, pe barele de pavilion, pe scuturile de protecţie faţă şi spate, precum şi pe carcasele oglinzilor retrovizoare ale modelelor Sandero Stepway, Spring şi Duster.” susţine Denis Le Vot, Director General Dacia.
Cele şapte logo-uri Dacia
Din 1968 şi până în prezent putem vorbi despre 7 logo-uri Dacia, incluzând şi noul Dacia Link. Primul logo a fost afişat pe modelele produse la Mioveni din 1968 până în 1978. Un logo color care avea formă de scut şi includea acvila şi munţii din judeţul Argeş. Ulterior, logo a fost simplificat, grafica a rămas aceiaşi, doar că a devenit alb-negru, acest logo fiind folosit până în 1990. Scutul a fost păstrat până în 2008, doar că povestea din interiorul lui a evoluat.
După revoluţie s-a renunţat la decor, iar pe fundal negru era scris numele Dacia. În 1997 fundalul a devenit albastru, numele constructorului fiind scris în continuare cu un font asemănător celui prezent pe sigla iniţială din 1968. Prima evoluţie majoră o înregistrăm în 2003, odată cu lansarea modelului Solenza, logo care a fost purtat şi de prima generaţie Logan. În 2008, odată cu lansarea primei generaţii Sandero la salonul auto de la Geneva asistăm la introducerea celui de al şaselea logo. Iar din 16 iunie avem Dacia Link.În decurs de numai câteva luni, Dacia şi-a reînnoit gama şi a completat-o cu două modele inedite: Spring 100% electric şi Jogger, vehiculul de familie polivalent de segment C.
„Introducerea noii identităţi vizuale este un succes de coordonare pentru echipele noastre. Datorită contribuţiei tuturor meseriilor, Dacia se înnoieşte păstrându-şi în acelaşi timp ADN-ul. Această evoluţie ne permite să demonstrăm că vehiculele noastre pot fi „cool”, oferind totodată ceea ce este esenţial pentru clienţi”, a declarat Lionel Jaillet, Director Performanţă Produs Dacia.