Dacia e gata sa apese pedala de acceleraţie în programul "Rabla". După ce a reuşit în timp record să vândă toate cele 1.700 de maşini, acum producătorul român a cerut dublarea cotei. În schimb, ceilalţi dealeri se chinuie sa ajungă măcar la jumătatea cotei.
Cea mai ieftină maşină din România se dovedeşte a fi cea mai râvnită de români în vreme de criză. Peste 3.000 de oameni sunt înscrişi pe listele dealerilor din toată ţara şi aşteaptă să primească o maşină nouă prin programul Rabla.
Alături de Dacia, se poate spune că şi Hyundai a profitat din plin de programul ?Rabla?. Coreenii au trecut pe primul loc la importuri surclasând mărci cu tradiţie ca Volkswagen sau Skoda. Acum dealerii care n-au vândut cât au cerut se pregătesc să îşi cedeze cotele celor mai performanţi.
?Iniţial, ne-au revenit 60 de locuri pe care le-am dat în prima zi. Acum sunt la noi 250 de cereri, pe liste de aşteptare. Avem speranţa că vom primi acest număr din noua cotă?, a declarat Valentin Iliescu, dealer Dacia.
În timp ce în România Dacia aşteaptă ca pe ace majorarea cotei, ceilalţi dealeri nu ştiu dacă vor reuşi să vândă nici măcar 80% din cota iniţial alocată. Suntem la jumătatea primei părţi a programului rabla, dar dealerii au reuşit să vândă doar 5.151 de maşini din 20.000 cât estimau la început.
?Nu a fost cum ne-am aşteptat. Cea mai mare dezamăgire a fost că oamenii s-au înscris, dar apoi s-au retras?, a spus Nicolae Sorescu, director Opel.
15:36 ?Înainte de Paşte am dat 155 de note de acceptare, sperăm concretizarea lor. Evident, maşinile cu promoţii au ţinut cap de afiş şi la noi?, a precizat Ştefan Vălşănoiu, specialist vânzări Volkswagen.
După primele trei luni ale anului, cifrele arată că vânzările au scăzut cu 56% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 60.000 de maşini noi la mai puţin de 30.000. Dacia se descurcă bine şi la export reuşind să vândă în acest an în Europa cam de şase ori mai multe maşini decât în România.
Şi în Germania, dealerii au cerut extinderea programului ?Rabla? până la finalul anului. Astfel, statul german a suplimentat de la 1,5 la 5 miliarde de euro suma pentru programul de reînoire a parcului auto, Dacia fiind cea mai cerută maşină.
Observator